نیروهای روسیه برای تخلیه نیروگاه زاپوریژیا آماده می شوند



رئیس شرکت دولتی انرژی هسته‌ای اوکراین گفت نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد نیروهای روسی ممکن است در حال آماده شدن برای ترک نیروگاه بزرگ هسته‌ای زاپوریژیا هستند که مدت کوتاهی پس از تهاجم خود در ماه مارس تصرف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چنین اقدامی می تواند تحول بزرگی در میدان نبرد در منطقه زاپوریژیا باشد که در جنوب شرقی اوکراین و بخش هایی از آن در اشغال نیروهای روسی است و چندین خط مقدم گشوده شده است. . در آن از آغاز جنگ. منتقل شد

در ماه های اخیر، گلوله باران اطراف نیروگاه هسته ای Zaporizhia، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، خطر یک فاجعه هسته ای را افزایش داده است.

پترو کوتین، رئیس شرکت انرژی اوکراین در تلویزیون ملی گفت: «در هفته‌های اخیر ما عملاً اطلاعاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه آنها (نیروهای روسی) احتمالاً در حال آماده شدن برای ترک نیروگاه هستند.

وی در توضیح ادعای خود افزود: اولاً در رسانه های روسیه گزارش های زیادی منتشر می شود که ادعا می کند تخلیه این نیروگاه کاری شایسته است و شاید بد نباشد که کنترل این نیروگاه را واگذار کنیم. به آژانس بین المللی انرژی اتمی به نظر می رسد که هر چه را که می توانند بسته بندی می کنند و می دزدند.

روسیه و اوکراین، محل بدترین فاجعه هسته ای جهان در چرنوبیل در سال 1986، برای ماه ها بارها یکدیگر را به بمباران مجتمع راکتور Zaporizhia متهم کرده اند که دیگر انرژی تولید نمی کند.

کوتین در تلویزیون در پاسخ به این سوال که آیا صحبت درباره خروج نیروهای روسی از نیروگاه هنوز زود است، گفت: “خیلی زود است. ما اکنون چنین چیزی را نمی بینیم، اما آنها در حال آماده شدن (برای خروج) هستند.” ”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید