چرا پیروزی در انتخابات «سنا» موفقیت بزرگی برای بایدن و دموکرات هاست؟



یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نتایج اخیر انتخابات سنا در آمریکا و در اختیار گرفتن قدرت توسط دموکرات ها گفت: بر اساس نتایج انتخابات اکثریت مجلس سنا در اختیار دموکرات ها قرار گرفت و این یک موفقیت بزرگ برای بایدن و دموکرات ها.

اسفندیار خودی وی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اختیارات و اختیارات مجلس سنا در آمریکا بیشتر از مجلس نمایندگان است، اظهار داشت: بیشتر وظایف مجلس نمایندگان مربوط به قوانین مربوط به درآمد، مالیات است. . و بودجه سالانه را تعیین می کند و مجلس سنا وظایفی از قبیل تایید سفیران، مدیران سازمان های مهم، سازمان های دولتی و معاهدات بین المللی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به نتایج انتخابات مجلس نمایندگان که به نظر می رسد جمهوری خواهان اکثریت را در اختیار دارند، گفت: خانم نانسی پلوسی دیگر رئیس مجلس نمایندگان نخواهد بود. بایدن با مجلس نمایندگان با مشکلاتی مواجه خواهد شد و ما شاهد اتفاقاتی از این دست هستیم. شلیک کرد«دولتی باشید که قبلاً تاریخ داشت.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین تصریح کرد که مجلس نمایندگان آمریکا گزینه استیضاح رئیس جمهور را دارد اما موضوع استیضاح باید با اکثریت دو سوم سنا مورد توافق قرار گیرد. لذا با توجه به نتایج انتخابات سنا، این کارشناس مسائل بین الملل نیز اظهار داشت که مجلس نمایندگان آمریکا گزینه استیضاح رئیس جمهور را دارد اما موضوع استیضاح باید با اکثریت دو سوم سنا مورد توافق قرار گیرد. بعید به نظر می رسد که نمایندگان به سمت اتهام رئیس جمهور ایالات متحده حرکت کنند.

خدایی با اعتقاد بر اینکه به دلیل این پیروزی دست دولت دموکرات بایدن در رابطه با مسائل سیاست خارجی بسته نخواهد شد، افزود: نتایج انتخابات سنا پیروزی بزرگی برای بایدن و دموکرات ها است و آنها بهتر از انتخابات سنا با توجه به نتایج انتخابات، این موضوع می تواند تا حدودی پیروزی دموکرات ها و بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 را هموار کند. زیرا بایدن با مشکلات جسمی و حافظه ای مواجه است و از سوی دیگر عوامل زیادی در انتخاب مردم آمریکا تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه انتخاب سفرا، وزرا و تصویب معاهدات بین المللی از اختیارات مجلس سنا است، افزود: در این راستا به نظر می رسد دست دولت دموکرات بایدن در روابط خارجی تا حدودی باز باشد و جذب این معاهدات نیاز چندانی ندارد. نظر جمهوری خواهان در این مکان ها.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین گفت: پیروزی دموکرات ها در سنا باعث می شود تا جو بایدن در دو سال آینده قضات مورد نظر خود را در دادگاه های فدرال منصوب کند.

به گزارش ایسنا، در انتخابات میان دوره ای کنگره، دموکرات های آمریکا توانستند با کسب 50 کرسی، جمهوری خواهان را با 49 کرسی شکست دهند و بر این مجلس کنگره آمریکا مسلط شوند، اما اکنون اگرچه هنوز تخصیص یک کرسی انجام نشده است. مشخص شد، از کامالا هریس در صورت تساوی، معاون رئیس جمهور آمریکا حق رای دارد و از حزب دموکرات است، باید گفت که عملا دموکرات ها در انتخابات سنا پیروز شدند و اکثریت را دارند. .

نتیجه انتخابات پارلمانی در ایالت جورجیا به دور دوم کشیده شد اما با کسب 50 کرسی دموکرات ها، انتخابات پارلمانی تقریبا به پایان رسیده و به نفع دموکرات هاست.

از آنجایی که انتخابات میان دوره ای در آمریکا به طور سنتی به نفع حزب مخالف است، این بهترین عملکرد هر دو حزب در 20 سال اخیر است – از زمانی که جمهوری خواهان در زمان جورج دبلیو بوش هر دو مجلس را در سال 2002 به دست آوردند.

اما با پیروزی احتمالی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان، حتی با اکثریت اندک، می تواند مشکلات زیادی را برای بایدن ایجاد کند. دستور کار قانونگذاری او عملاً مسدود خواهد شد و جمهوری خواهان برای نظارت دولت به شدت فشار خواهند آورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید