چرا «وسط» هدف اصلی است؟



به گزارش اختاز آنلاین، احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: دو سر افراطی طیف، براندازان و حامیان وضع موجود، به جای انکار همدیگر، به سمت نیروهای هجومی خارج از چارچوب خود روی آورده اند که به آن ها می گویند. “نیروی میانه”.

خیلی غیر طبیعی نیست. زیرا این چیزی است که در طول مبارزات سیاسی دوقطبی اتفاق می افتد.

در یک محیط دو قطبی، نیروهای هر دو قطب می خواهند اطمینان حاصل کنند که هیچ نیروی واسطه و میانی در جامعه وجود ندارد تا بتوانند با خیال راحت با هم درگیر شوند و به نظر آنها با کشتن و حذف طرف مقابل قدرت را در انحصار خود درآورند. دور

بنابراین نیروهای خارج از این دو قطب برای هر دو مزاحم تلقی می شوند و باید ملکوک، طرد، محکوم و وابسته به قطب مقابل معرفی شوند.

نیروهای میانی اما به دلیل ویژگی فرهنگی، مدنی و فکری خود عموماً سریع و به عبارتی نازک نارنجی هستند. توهین و اتهامات بی اساس و ناروا را تحمل نمی کنند و با حسی عمیق از ناامیدی و اندوه صحنه را ترک می کنند تا طرفداران این دو قطب متضاد آنقدر بر سر هم بریزند که یکی از آنها تمام شود!

بدبختی این است که در سایه این خونریزی، ملت و کشوری چنان قربانی می شود که ممکن است قرن ها پشت خود را راست نکند یا به کلی از چرخه تمدن بشری خارج شود.

هرگونه اقدام پیشگیرانه و ایجاد دست اندازها در مسیر این خونریزی از سوی برخی نیروی اجتماعی ارزش تحمل میلیاردها نفرین و تهمت و توهین را دارد اما متأسفانه احتمال موفقیت آن معمولاً اندک است مگر اینکه خداوند رحمت کند.

ایلوی ایلوی ایران را قرض کن!

دیدگاهتان را بنویسید