لزوم به روز رسانی سرفصل های دروس بر اساس پتانسیل استان و نیاز منطقه



رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اهمیت بحث مهارت محوری، در خصوص دوره کارورزی در دانشگاه ها گفت: در سال های گذشته کارورزی جدی گرفته نمی شد. اگر این جزء جدی گرفته شود، می تواند اثرات مثبتی داشته باشد. چرخ فلک لازم نیست فشرده و بلند باشد. در حال حاضر هیچ نظارت کارآموزی ندارد. اگر شرکت ها حضور دانشجویان در دوره کارورزی را جدی بگیرند، شاهد تاثیرات و نتایج مثبت خواهیم بود.

دکتر رحمت صادقی در گفت وگو با ایسنا. وی با بیان اینکه تغییر برنامه درسی در برنامه اصلاحی نظام آموزش عالی مورد توجه قرار گرفت، گفت: وزارت علوم در حال بررسی تغییر ساختار و سرفصل های برنامه درسی و قرار دادن رشته های مهارتی در برنامه درسی است. دروس مهارتی یک قسمت تئوری و قسمت دیگر مربوط به کارآموزی است.

رئیس دانشگاه کردستان درباره به روز رسانی موضوع رشته ها بر اساس پتانسیل هر استان و نیاز منطقه گفت: دانشگاه ها در ارتباط با اجرای رسالت خود علاوه بر مسائل کشوری به مسائل منطقه ای نیز توجه کنند. اگر استان کردستان با مشکل مواجه شد نباید انتظار داشت که مشکل را دانشگاه تهران یا شیراز حل کند، بلکه مشکل استان را باید دانشگاه کردستان حل کرد. به عنوان مثال تجارت مرزی و کشاورزی در استان کردستان پتانسیل خوبی دارد و باید در کانون توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: استفاده از پتانسیل و مهارت های مناطق بستگی به توانایی دانشگاه ها دارد، نحوه و نحوه ارتباط با جامعه مهم است. این ارتباط باید به گونه ای باشد که به نیازهای منطقه ای پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: دانشگاه کردیست ارتباط خوبی با جامعه اطراف خود دارد، واحدی را با هدف پیوند جامعه در حوزه های مختلف راه اندازی کردیم و در این زمینه اقداماتی انجام دادیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید