کانون های مساجد می توانند آثار مناسبی در حوزه مهدویت تولید کنند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری در دومین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت با تشکر از آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و اعضای هیئت «مهدویت» فراکسیون گفت: کارگروه باید محل تعیین رویکردهای مشخص و ملموس در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت «مهادویت» باشد و از این رو دبیرخانه‌ای فعال در بخش‌های مختلف تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه خلاء فعالیت های مبتنی بر حوزه «عترت» در دوره گذشته در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و رهبری احساس می شد، گفت: موضوعات مرتبط با مهدویت باید کاملاً به حوزه «عترت» بازگردد و از این رو معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ در کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت مسئولیت مهمی دارد. .

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری دوران انقلاب اسلامی در مساجد انجام شد، گفت: 4 هزار گروه سرود فعال در 26 هزار کانون فرهنگی مساجد تنها بخشی از توانمندی های عظیم جبهه فرهنگی انقلاب است. با حمایت مردمی می توانند آثار شایسته ای بر اساس «مهادویت» تولید کنند. همچنین مرکز فرهنگی هنری وزارت فرهنگ بیشتر فعالیت ها و طرح های آموزشی رایگان خود را در مساجد سازماندهی می کند.

همچنین در ادامه این جلسه آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس امر به معروف و نهی از منکر تشکیل فراکسیون «مهدویت» توسط برخی نمایندگان شورای اسلامی را اقدامی خوشایند خواند و گفت: گفت: فعالیت «کارگروه فرهنگ، هنر و «مهدویت» که همراه با فعالیت تحسین برانگیز تشکیل فراکسیون «مهدویت» در مجلس انقلاب انجام می شود، باید از تمامی مهارت های موجود در این کارگروه به نحو مطلوب استفاده شود. با حضور نمایندگان فراکسیون، وزارت فرهنگ و رهبری و فعالان حوزه مهدویت با برنامه ریزی مدون.

وی سه حوزه «غدیر»، «عاشورا» و «مهدویت» را زیربنای یک اندیشه مهم انقلابی دانست و تصریح کرد: مسئولان باید توجه ویژه ای به ایجاد و توسعه گفتمان مهدویت در حوزه های علمیه، مراکز آموزشی و تربیتی داشته باشند. دانشگاه ها برای فضاسازی معنویت این مکان ها باید جنبه جدیدی پیدا کند و جان و روح تازه ای به خود بگیرد.

لازم به ذکر است: محمدمهدی زاهدی، الهام آزاد از نمایندگان فراکسیون مهدوی شورای اسلامی، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، علیرضا معاف قائم مقام قرآن و عطار، سید محمود اسلامی، معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی، مجید زین العابدین، مدیر کل حوزه وزارتی و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام خداداده، رئیس ستاد هماهنگی فرهنگیان و کانون های هنری مساجد و حجت الاسلام شجاعی مدیرعامل موسسه منتظران منجی از جمله حاضران در دومین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت بود.

دیدگاهتان را بنویسید