باستان شناسان در ایتالیا میوه ها و آجیل های 1900 ساله را کشف کردند + عکس


در فاضلاب زیر کولوسئوم در رم، ایتالیا، باستان شناسان بقایایی از میوه ها، آجیل ها و تنقلات مربوط به 1900 سال پیش را یافته اند که ظاهراً توسط تماشاگران نبردهای گلادیاتورها مصرف شده است. محققان همچنین استخوان های حیوانی را پیدا کردند که در میان آن ها می توان سگی شبیه به نژاد داشوند را دید.

تماشای مبارزان باید تماشاگران را گرسنه کرده باشد، زیرا باستان شناسان در حال حفاری سیستم فاضلاب کولوسئوم بودند. انجیر، انگور، هندوانه، زیتون و گردو آنها دریافتند آلفونسینا روسو، مدیر پارک باستان شناسی کولوسئوم، می گوید: «این کشف درک ما را از تجربه و عادات کسانی که برای دیدن بازی ها آمده اند افزایش می دهد.

محققان در اوایل سال جاری شروع به بررسی کولوسئوم کردند تا درباره مکانیسم سیستم فاضلاب در این سازه 2000 ساله اطلاعات بیشتری کسب کنند. آنها با کمک یک ربات این لوله ها را کاوش کردند و بقایای آخرین سال های فعالیت این آمفی تئاتر باستانی را ثبت کردند.

آجیل کشف شده توسط کولیزئوم

کولوسئوم حتی حیوانات را نیز در خود جای داده بود

دانشمندان می گویند که علاوه بر این غذاها، استخوان های حیوانات دوست دارند یک خرس، یک شیر، یک پلنگ و حتی یک سگ پیدا شد برخی از این سگ ها شبیه به نژاد داچشانند بودند که رومیان باستان از آن برای شکار روباه و گورکن استفاده می کردند.

روسو می‌گوید: «ما درست مثل سیرک‌های امروزی در این مورد فکر می‌کنیم [سگ‌ها] برای تحقق ترفندهای آکروباتیک قبلا استفاده شده. “شاید آنها بخشی از یک برنامه شکار برنامه ریزی شده یا برای مقابله با خرس ها و حیوانات دیگر بودند.” این سگ ها در واقع اجداد سگ های سوسیس هستند.

از جمله چیزهای دیگری که در این حفاری ها یافت می شود، حداقل 53 سکه برنز از اواخر امپراتوری روم در حدود 250 تا 450 بعد از میلاد و سکه های نقره او بنای یادبود «مارکوس اورلیوس» را مربوط به سال های 170 یا 171 پس از میلاد ذکر کرد

کولوسئوم در طول عملیات خود می تواند 50000 نفر را در خود جای دهد.

دیدگاهتان را بنویسید