سنای آمریکا لایحه ممنوعیت استفاده از تیک توک در سازمان های دولتی را تصویب کرد


به گزارش سی ان ان، مجلس سنای آمریکا قانون جدیدی را تصویب کرد که استفاده از شبکه اجتماعی چینی TikTok را در تمامی سازمان های دولتی آمریکا ممنوع می کند. دولت آمریکا معتقد است که Tiktok امنیت اطلاعات را به خطر می اندازد و باعث نفوذ چین در نهادهای دولتی می شود.

در رای گیری سنا، «لایحه ممنوعیت تیک توک در نهادهای دولتی» به اتفاق آرا تصویب شد. این لایحه از جاش هاولیسناتور جمهوریخواه میسوری آماده شد. این آخرین اقدام قانونگذاران آمریکایی علیه سرویسی است که امکان انتشار ویدیوهای کوتاه را فراهم می کند، که در سال های اخیر محبوبیت قابل توجهی در بین نوجوانان آمریکایی به دست آورده است. امروزه تیک توک بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و موقعیت اینستاگرام و فیسبوک را به شدت تهدید می کند.

مقامات آمریکایی نگران هستند که داده‌هایی که TikTok از کاربران آمریکایی جمع‌آوری می‌کند به دست دولت چین برسد. چین نفوذ قابل توجهی در ByteDance، شرکت مادر TikTok دارد. این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات تیک توک هرگونه ارتباط با دولت چین را رد کرده اند.

نگران نباشسال گذشته، سناتور جمهوریخواه کلرادو لایحه دیگری با محوریت تیک توک ارائه کرد. این لایحه هنوز توسط اعضای کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا تصویب نشده است.

نانسی پلوسیرئیس مجلس نمایندگان آمریکا می گوید هنوز مشخص نیست که آیا مجلس نمایندگان مانند سنا لایحه تیک توک را تصویب می کند یا خیر. گزارش ها حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی در حال مذاکره با مقامات کاخ سفید هستند تا در صورت لزوم برخی از بخش های این لایحه را تغییر دهند.

سخنگوی تیک توک در بیانیه ای گفت که سناتور هاولی مجددا قانونی را ارائه کرده است که استفاده از تیک توک را در سازمان های دولتی ممنوع می کند، “طرحی که در پیشبرد منافع امنیت ملی ایالات متحده موثر نیست.” سخنگوی تیک توک می گوید مدیران این شبکه اجتماعی امیدوارند سناتور هاولی به جای ادامه این مسیر، به سراغ طرح دیگری برود که نگرانی های او را برطرف کند.

مقالات مرتبط:

اخیرا تیک توک در حال مذاکره با دولت آمریکا برای جلوگیری از مسدود شدن در این کشور است. تیک توک سال‌هاست پشت درهای بسته با کمیته سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده مذاکره می‌کند، اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

روز سه شنبه هفته جاری، گروهی از قانونگذاران آمریکایی به رهبری سناتور جمهوری خواه فلوریدا لایحه جدیدی را برای ممنوعیت کامل تیک توک در ایالات متحده پیشنهاد کردند. آنها همچنین به دنبال مسدود کردن برنامه هایی هستند که ممکن است تحت تأثیر چین، روسیه، ایران، کره شمالی، کوبا و ونزوئلا قرار گیرند.

در دو هفته گذشته، حداقل هفت ایالت آمریکا گفته اند که کارمندان خود را از استفاده از تیک توک در ادارات دولتی منع می کنند. تعدادی از سازمان های دولتی ایالات متحده به طور مستقل اقداماتی را برای محدود کردن استفاده از TikTok در بین کارمندان خود انجام داده اند. در حال حاضر، ارتش ایالات متحده، وزارت امور خارجه و وزارت امنیت داخلی اجازه نصب TikTok بر روی دستگاه های متعلق به دولت ایالات متحده را نمی دهند.

دیدگاهتان را بنویسید