راز مقبره های مخفی کشف شده در کلیسای نوتردام بالاخره فاش شد + عکس


سه سال پیش کلیسای جامع نوتردام پاریس آتش سوزی عظیمی را متحمل شد و از آن زمان باستان شناسان برای بررسی آسیب ها آن را حفاری کردند. در حین کاوش های کلیسا در آغاز سال 2022، محققان دو یک تابوت آنها موارد غیرعادی را پیدا کردند که قدمت آن به قرن ها پیش می رسد و اکنون هویت افراد مدفون در آنها مشخص شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در یکی از تابوت ها بقایای یک کشیش اعظم پیدا شد که ظاهراً در سال 1710 پس از یک زندگی مجرد درگذشت. هویت جسد در تابوت دوم هنوز به طور دقیق شناسایی نشده است (و ممکن است هرگز مشخص نشود)، اما اعتقاد بر این است که این جسد متعلق به یک جوان نجیب زاده ثروتمند است که در قرن چهاردهم زندگی می کرده است.

چگونه هویت افراد داخل مقبره های کلیسای نوتردام را کشف کنیم؟

کشف مقبره

«اولین سوژه آن از طریق پلاکی روی تابوت او شناسایی شد. بر اساس این پلاک، نام این مرد «آنتوان د لا پورت» است و در ۲۴ دسامبر ۱۷۱۰ در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

کروبیزی توضیح می دهد که د لا پورت مذهبی یا یکی از روحانیون مسئول کلیسای جامع بود. او از ثروت خود برای تقویت گروه کر نوتردام استفاده کرد و احتمالاً به همین دلیل در زیر شبستان آن مدفون شده است.

باستان شناسان در بیانیه ای گفتند که بقایای د لا پورت که شامل استخوان ها، موهای سر و ریش و مقداری پارچه است به خوبی حفظ شده است و سه مدال بر روی تابوت او گذاشته شد.

کلیسای نوتردام پاریس

روی تابوت دوم هیچ پلاکی وجود ندارد، بنابراین هویت آن فرد در حال حاضر مشخص نیست. این در حالی است که گفته می شود این مرد در زمان مرگ بین 25 تا 40 سال سن داشته و شواهد حاکی از آن است که وی از جوانی سوار بر اسب بوده است.

کاروبیزی همچنین شواهدی از استخوان واکنشی در جمجمه و ستون فقرات مرد پیدا کرد که بر اساس آن علت احتمالی مرگ مننژیت مزمن در اثر سل بود.

در ماه های آینده، تحقیقات بیشتری در مورد منشاء جغرافیایی و رژیم غذایی این مردان انجام خواهد شد تا سرنخ های بیشتری در مورد نحوه زندگی و مرگ آنها پیدا شود. در نهایت، نتایج نهایی این مطالعه در اوایل تا اواسط سال 2023 منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید