درد برخورد با افراد درونگرا


سهیلا جاویدنیا با بیان اینکه درونگرایی بین افراد تعاریف متفاوتی دارد، تصریح کرد: یکی از رایج ترین تعاریف درونگرایی که بیشتر افراد در ذهن دارند سکوت، گوشه نشینی و تنهایی است، اما آن ویژگی ها از نظر روانشناسی با تعریف درونگرایی متفاوت است.

وی افزود: از نظر یونگ که یکی از نظریه پردازان حوزه روانشناسی است، انرژی ذهنی را می توان به بیرون یعنی به بیرون یا به درون و به سمت خود هدایت کرد. افراد درونگرا با بازگرداندن انرژی روانی خود به درون و دنیای ذهنی خود با تمام رویاها و تصورات ذهنی خود آشتی می کنند، بنابراین به سمت انزوا و انزوا پیش می روند و اغلب تمایل دارند بر روی خود، افکار و احساسات خود تمرکز کنند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: درون گرایی یونگ به این معناست که توجه، علایق و دغدغه های انسان معطوف به احساسات، افکار و دنیای درونی او باشد. اما برای آیزنهاور، درونگراها با صفات متضاد برونگراها مشخص می شوند.

وی بیان می کند: علل اصلی درونگرایی به عوامل بیولوژیکی و ژنتیکی افراد مربوط می شود. به گفته آیزنهاور، دلیل اصلی تفاوت بین برون گراها و درون گراها سطح برانگیختگی مغزی آنهاست. سطح برانگیختگی در مغز افراد برونگرا پایین است، در واقع آنها نیاز به برانگیختگی و تحریک دارند و فعالانه به دنبال یک محرک هستند، در مقابل افراد درونگرا از برانگیختگی و تحریک اجتناب می کنند زیرا سطح برانگیختگی آنها در مغزشان بالاست.

درونگراها تنهایی را ترجیح می دهند

جاویدنیا یادآور شد: درونگراها نسبت به محرک های حسی واکنش بیشتری نشان می دهند، بنابراین محیط آرام، خلوت و خلوت را ترجیح می دهند زیرا محرک های حسی و بیرونی بیشتر آنها را آزار می دهند. به گفته دکتر لاینی، علت ژنتیکی درونگرایی در بیوشیمی درونگراها و انسانها نهفته است. .

او گفت: «درونگراها انواع مختلفی دارند. به طور کلی معمولاً احساسات خود را به خوبی کنترل می کنند و سعی می کنند از تحریکات، تغییرات و فعالیت های اجتماعی زیاد خودداری کنند، خوددار، آرام و محتاط هستند.»

این روانشناس خاطرنشان کرد: اکثر افراد درونگرا قابل اعتماد و غیر تهاجمی هستند. آنها کمتر به معیارهای اخلاقی احترام می گذارند و کمتر به سیگار اعتیاد دارند و هوش و بیان آنها عالی است. آنها معمولاً وقت شناس هستند و بیشتر مستعد اضطراب، افسردگی و وسواس هستند.

وی با اشاره به انواع تیپ های درون گرا خاطرنشان کرد: تیپ های درون نگر متفکر با دیگران کنار نمی آیند، در بیان عقاید خود مشکل دارند، عواطف خود را روی افکار متمرکز می کنند و قضاوت عملی آنها ضعیف است، این افراد عمیقا تنها هستند و ترجیح می دهند به امور انتزاعی بپردازند. و تئوری ها و تمرکز بر شناخت خود به جای دیگران، افرادی یک طرفه، متکبر و بی خیال هستند.

جاوید نیا تصریح کرد: تیپ های درونگرای عاطفی تفکر منطقی را سرکوب می کنند، عمیقا برانگیخته می شوند اما از بیان عمومی آن امتناع می ورزند، مرموز و غیرقابل دسترس به نظر می رسند و تمایل به سکوت، فروتنی و کودکانه دارند. آنها کمی به احساسات و افکار دیگران اهمیت می دهند، منزوی، سرد و با اعتماد به نفس به نظر می رسند.

وی خاطرنشان کرد: تیپ های درونگرا حساس نیز منفعل، آرام و جدا از دنیای روزمره هستند، به فعالیت های انسان به عنوان خیرخواهی و حواس پرتی نگاه می کنند، از نظر هنری حساس هستند و در قالب هنر یا موسیقی خود را بروز می دهند و تمایل به بیان شهود خود دارند. .

این روانشناس تصریح کرد: تیپ های درونگرا شهودی با واقعیت ارتباط چندانی ندارند، عرفانی و تخیلی هستند، از امور عملی گوشه گیر و نادیده گرفته می شوند و دیگران را به خوبی درک نمی کنند. کسانی که عجیب به نظر می رسند، مقابله با زندگی روزمره و برنامه ریزی برای آینده برایشان مشکل است.

تیموتی درونگرا نیست

او گفت: “انسانیت با درونگرایی متفاوت است، درونگراها انرژی تنها بودن و گذراندن وقت با خود را دریافت می کنند، اما افراد ترسو اغلب تمایل دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند اما نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند.” افراد ترسو زیرا معمولاً دارای ویژگی هایی مانند خودآگاهی شدید، افکار منفی در مورد خود، اعتماد به نفس پایین، ترس از قضاوت و طرد شدن هستند. آنها اغلب درگیر مقایسه های اجتماعی غیر واقعی هستند، بنابراین نسبت به افراد فعال اجتماعی حسادت می کنند.

جاویدنیا گفت: افراد خجالتی با این باور که دیگران همیشه آنها را قضاوت می کنند، فرصت های اجتماعی جدید را رها می کنند، این ویژگی مانع از تقویت مهارت های اجتماعی آن ها می شود، اما درون گرا این ویژگی ها را ندارد و فقط به سمت تنهایی می رود. بودن را ترجیح می دهند. جمعی

او گفت: «ویژگی درونگرایی اختلالی نیست که فقط باید به روانشناس یا درمانگر گزارش شود. اما مشکل اینجاست که با ندانستن و ندانستن ویژگی‌های شخصیتی و شخصیتی خود و افراد مهم زندگی‌مان، می‌توانیم باعث برچسب‌زنی، آسیب یا انتخاب اشتباه در کار، تحصیل و ازدواج و غیره و حتی در تعاملات و روابط. از نظر اجتماعی با مشکلات روبرو می شوند.

مشاغل مناسب درونگراها چیست؟

این روانشناس تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه کاری درست است که موفقیت در زندگی و کار ما تابعی از درون گرایی و برون گرایی ما نیست. اما اگر شغل و مسیری را که برای زندگی انتخاب می کنیم اشتباه انتخاب کنیم، رنج زیادی می کشیم و حتی شادی، رضایت شغلی و اعتماد به نفس خود را از دست می دهیم.

وی بیان کرد: فرد درون گرا در کار فروش محور موفق تر از کار فروش محور است و بالعکس برون گرا در کار فروش محور موفق تر است و اگر بخواهد مانند یک برون گرا موفق شود، گفت: فروشندگی. کار مبتنی بر فروش نسبت به کار مبتنی بر فروش، و برعکس، یک برون گرا به احتمال زیاد در کار مبتنی بر فروش موفق می شود. او احتمالاً به انرژی نیاز دارد. «برای رسیدن به همان میزان موفقیت، بیشتر خرج کنید، و به عبارت دیگر، درونگرا را می‌توان زودتر در کاری که مناسب برون‌گراها است، مصرف کرد.

بنابراین انتخاب رشته، ازدواج و ارتباط و بسیاری از عوامل این چنینی همگی تحت تأثیر این کارکرد هستند و کمک روانشناس می تواند بسیار مفید و ضروری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید