چرم مشهد در مسیر مد پایدار


خراسان رضوی یکی از مراکز مهم و مهم کشور در زمینه تولید چرم و محصولات چرمی آن شهر صنعتی است.

امروزه حفاظت از محیط زیست موضوعی است که ذهن همه را به خود مشغول کرده و یکی از دغدغه های اصلی امروزی است.مفهوم پایداری به پایداری منابع زیست محیطی بر اساس اصول اقتصادی، اجتماعی و زیستی اشاره دارد.محیط ساخته شده.

این کارخانه یکی از واحدهای تولیدی شناخته شده کشور است که در بازارهای جهانی و داخلی فعالیت می کند و یکی از برندهای مطرح در این صنعت می باشد.

با توجه به اینکه صنعت مد و پوشاک یکی از آلوده ترین صنایع جهان است، شرکت چرم مشهد در تلاش است تا فعالیت های خود را در جهت حفظ محیط زیست و پایداری ارتقا دهد.

دکتر ساینا

این مجموعه علاوه بر پیشرو بودن در تولید محصولات چرمی به صورت موازی، جایگاه ویژه ای در زمینه اشتغال زایی نیز دارد. چرم مشهد با توجه به رکود اقتصادی، شرایط معیشتی مردم و تحریم های کشورهای غربی همچون گذشته از سرمایه انسانی خود دفاع کرد و توانست نقش مهمی در ایجاد اشتغال در کشور ایفا کند.

اصل مهم دیگر، تحقق شعار مد، عدالت و اخلاق پایدار (عادلانه و اخلاقی) است. در این راستا چرم مشهد همواره در تلاش است تا علاوه بر حفظ محیط زیست، شرایط کاری و دستمزد کارکنان خود را نیز بهبود بخشد.

گفتنی است این مجموعه دارای بیش از 600 پرسنل و 70 شعبه فعال و متمرکز در سراسر کشور است که از این تعداد 400 نیروی متخصص و مجرب به صورت مستقیم در کارخانه چرم مشهد مشغول به کار هستند.

فرآیند تولید محصول دوستدار محیط زیست در کارخانه چرم مشهد از مواد اولیه محصول، تولید چرم، دباغی، رنگرزی آغاز شده و تا بسته بندی نهایی ادامه دارد تا فرآیند تولید این مجموعه کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. . .

چرم مشهد همواره در سد رفع موانع و تقویت زیرساخت های چرخه عرضه، تولید و توزیع قرار دارد. چرا که توجه به این موارد می تواند باعث پیشرفت در تولید محصولات چرمی در کشور شود و راه را برای ورود به عرصه جهانی هموار کند.

تامین چرم به عنوان پیش شرط اساسی تولید منسوجات و مصنوعات چرمی نیازمند چرم خام کافی و مناسب است که تامین نشدن این پیش شرط عملا روند تولید را مختل می کند.

امروزه رهاسازی پوست حیوانات یک تهدید زیست محیطی و مخرب به شمار می رود چرا که باعث افزایش چشمگیر دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای در محیط می شود.کارخانه چرم مشهد یکی از برندهای شناخته شده در این صنعت با زنجیره تامین کامل تولید است. تا پایان) این تهدید بزرگ را به فرصتی طلایی تبدیل می کند و پوست کشتار اسلامی حیواناتی را که فقط برای گوشت پرورش داده می شوند به محصولات چرمی باکیفیت تبدیل می کند.

کارخانه چرم مشهد همواره در تولید محصولات خود از چرم مرغوب استفاده کرده است تا به یک کل در این زمینه تبدیل شود و از دیرباز فرآیند تبدیل پوست سنگین حیوانات به چرم مرغوب و یا دباغی شده به صورت کاملا تخصصی و مطابق با استانداردهای جهانی انجام شود. .

از گذشته تا به امروز روش ها و مواد مختلفی برای دباغی پوست و تولید چرم رایج بوده است که می توان به دو روش رایج دباغی شیمیایی و دباغی گیاهی اشاره کرد.

دباغی با مواد گیاهی یکی از روش های سنتی و کم خطر در صنعت چرم سازی است. چرم به دست آمده از این روش خواص خاص و منحصر به فرد خود را دارد.
در برخی موارد برای تولید چرم مرغوب با انعطاف و عایق بالا باید از روش مدرن تری به نام دباغی شیمیایی استفاده کرد. در این روش استفاده از کروم به رایج ترین نوع دباغی با مواد شیمیایی تبدیل شده است.

یکی از مزایای این نوع برنزه ماندگاری آن در برابر رطوبت، آب و گرما است. ماندگاری پوست با دباغی اضافی سه برابر بیشتر از دباغی با مواد گیاهی است، چرم هایی که در کارخانه چرم مشهد با محلول اضافی دباغی می شوند بسیار نرم و راحت هستند و علاوه بر تنوع رنگی بالا درخشندگی و ماندگاری آن ها را نیز دارند. با گذشت زمان.از دست ندهید

متأسفانه، فرآیند دباغی و دباغی شامل ترکیبات معدنی و شیمیایی است که می تواند در طول زمان اثرات مخربی بر محیط زیست داشته باشد. مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید چرم باعث افزایش سطح BOD، COD و تمام مواد جامد محلول در آب می شود. در این فرآیند از مقادیر زیادی آب نیز استفاده می شود که متأسفانه مقدار زیادی آلاینده را در پی دارد.

فرآیند تولید چرم نشان می دهد که تقریباً در هر قسمت از فرآیند تولید، از آب و مواد شیمیایی برای پردازش پوست استفاده می شود که باعث می شود زباله های زیادی وارد آب فرآوری شود. بنابراین فاضلاب تولیدی این صنعت و مدیریت آن در کارخانه چرم مشهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فاضلاب تولید شده در این فرآیند عموما دارای مواد جامد و چربی معلق بالا، بار آلی متوسط ​​و pH اسیدی و قلیایی است. به دلیل وجود مواد معلق فراوان مانند پشم و مو، گریس، گوشت، کروم، رسوبات معدنی مورد استفاده و … در این فاضلاب، امکاناتی برای حذف این مواد و حذف آنها و همچنین تنظیم pH فاضلاب و بازیافت کروم مورد استفاده در یک مورد کلیدی در طراحی سیستم تصفیه در کارخانه چرم مشهد.

شایان ذکر است با توجه به میزان آلودگی ناشی از پساب فرآیند برنزه سازی، کارخانه چرم مشهد به عنوان برچسب اکو نیازمند استفاده از روش های تصفیه پساب برنزه سازی و همچنین استفاده از پکیج های برنزه سازی و کلیه مراحل مختلف تصفیه از جمله ضایعات می باشد. . درام فیلتراسیون، چربی زدایی، محلول اولیه، متعادل کردن pH، تمیز کردن هوازی، محلول ثانویه و بازیافت اضافی را در مجموعه خود انجام داد.

همچنین مجموعه چرم مشهد برای حرکت در مسیر مد پایدار چندین سال است که از دکمه ها و استیکرهای دوستدار محیط زیست به عنوان مثال که از هسته خرما و پوست نارگیل ساخته شده است در تولید و استفاده از مانتو استفاده می کند. او انجام می دهد

هشدار! این مطلب صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار مهمان و اینکه سایت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید