مراسم تشییع پیکر کونیکو یامامورا برگزار شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر کونیکو یامامورا (صبا بابایی) امروز یکشنبه ۲۱ تیرماه از مقابل مسجد انصارالحسین(ع) برگزار شد.

در این مراسم بسیاری از چهره های فرهنگی و سیاسی از جمله حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و رئیس بنیاد شهید حضور داشتند. غلامعلی حددادال، رئیس بنیاد سعدی؛ حسین دوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن؛ حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدحسین صفر هرندی برگزار شد.

کونیکو یامامورا، تنها مادر ژاپنی شهید محمد بابایی، زندگی بسیار پرماجرا داشت و پس از مهاجرت به ایران، به عنوان مترجم ژاپنی مشغول به کار شد و همچنین در ترجمه کتاب های فارسی به ژاپنی و ترجمه کمیک های ژاپنی به زبان فارسی، با شرکت اما و سیما همکاری داشت. فارسی. . وی همچنین از فعالان موزه صلح تهران بود و چندین سال به عنوان مادر موزه صلح در این موزه فعالیت کرد.

کونیکو یامامورا، بانوی مسلمان، به حج رفت و مادر شهیدی است که سابقه مبارزات انقلابی نیز دارد و در سال های اولیه راه اندازی رادیو ژاپن، در تأسیس این رادیو نقش فعالی داشت. رسانه ها و پس از آن به عنوان کارشناس در این رادیو حضور داشت. .

در سال ۲۰۱۹ کتابی به نام مهاجر سرزمین آفتاب که شرح حال و خاطرات کونیکو یامامورا است در ایران منتشر شد.

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب نوشته حمید حسام و مسعود امیرخانی، داستان زندگی کونیکو یامامورا، تنها مادر یک شهید جنگ تحمیلی است که از دوران کودکی خود در ژاپن تا شهادت فرزندش در فکه را روایت می کند. . .

کونیکو یامامورا، مادر شهید «محمد بابایی» که مدتی به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شده بود، روز جمعه 10 مرد مسلح را شلیک کرد.

مراسم تشییع والده شهید بابایی از ساعت 10 صبح با بدرقه مردم انقلابی تهران در مسجد انصارالحسین(ع) برگزار شد و پس از آن به قطعه 45 بهشت ​​زهرا اعزام شد.

دیدگاهتان را بنویسید