جایزه علمی عکاسی به بابک تفرشی اهدا شد


بابک تفرشی، عکاس علمی و فضایی مشهور ایرانی، برنده جایزه در بخش عکاسی علمی انجمن عکاسی سلطنتی بریتانیا شد.

به گزارش ایسنا، انجمن عکاسی سلطنتی بریتانیا که معمولاً به عنوان انجمن عکاسی سلطنتی (RPS) شناخته می شود، یکی از قدیمی ترین انجمن های عکاسی در جهان است. این انجمن در سال 1853 در لندن با عنوان انجمن عکاسی لندن با هدف ترویج هنر و علم عکاسی تأسیس شد و در سال 1853 از ملکه ویکتوریا و شاهزاده آلبرت حمایت سلطنتی دریافت کرد.

جوایز انجمن سلطنتی عکاسی بریتانیا (RPS) طولانی‌ترین و معتبرترین جوایز عکاسی در جهان است و اکنون در صد و چهل و چهارمین سال فعالیت خود، این جوایز به افرادی که در زمینه تصاویر ثابت و متحرک فعالیت می‌کنند و از جمله آن‌ها است، اعطا شده است. ، نام «بابک تفرشی» عکاس ایرانی به عنوان برنده رشته عکاسی علمی معرفی شد.

جوایز انجمن دستاوردهای مهم در عکاسی را به رسمیت می شناسد و استعدادهای جدید و نوظهور را به نمایش می گذارد و شامل کمک های قابل توجهی از اعضای انجمن عکاسی سلطنتی می شود.

دریافت کنندگان جوایز RPS 2022 امسال داستان های قابل توجهی را روایت می کنند و کار آنها گواهی بر قدرت عکاسی در الهام بخشیدن، ارتقاء بخشیدن، ایجاد تغییر و ایجاد رفاه شخصی، اجتماعی و فرهنگی است.

جوایز این انجمن در 17 دسته شامل ژانرها و کاربردهای مختلف عکاسی از جمله عکاسی علمی است. البته، این دسته همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهد تا روش‌های جدید مشاهده، مستندسازی و اشتراک‌گذاری عکاسی را منعکس کند.

جایزه علمی عکاسی به بابک تفرشی اهدا شد

همانطور که گفته شد، تافرشی اکنون با عکس فوق با عنوان “دره مرگ” برنده جایزه عکاسی علمی 2022 انجمن عکاسی سلطنتی شده است.

انجمن عکاسی سلطنتی در بیانیه ای اعلام کرد که بابک تفرشی، عکاس علمی نشنال جئوگرافیک، به دلیل ادغام هنر و علم از طریق داستان گویی بصری، برنده امسال انتخاب شده است.

او در اینستاگرام خود در واکنش به دریافت این جایزه نوشت: از دریافت جایزه انجمن عکاسی سلطنتی 2022 برای عکاسی علمی هیجان زده هستم. جوایز انجمن عکاسی سلطنتی اکنون در صد و چهل و چهارمین سال خود، قدیمی ترین رویداد معتبر و یکی از معتبرترین جوایز عکاسی است.

بابک تفرشی با نام کامل بابک امین تفرشی متولد سال ۱۳۵۷ در تهران است و به عنوان عکاس، روزنامه نگار علمی و ستاره شناس آماتور شناخته می شود.

او خالق و کارگردان The World At Night (TWAN) است، یک برنامه بین المللی که در آن عکاسان از سراسر جهان تصاویری از آسمان شب بر فراز برجسته ترین نقاط دیدنی سیاره را ثبت و به اشتراک می گذارند.

او همچنین یکی از اعضای هیئت مشاوران ستاره شناسان بدون مرز است.

بابک تفرشی در سال 2009 با همکاری کارولین پورکو، مدیر تصویربرداری پروژه کاسینی ناسا، برنده جایزه لنارت نیلسون برای بهترین عکاسی علمی شد.

لازم به ذکر است که نام هدی افشار، دیگر عکاس ایرانی نیز در میان برندگان جوایز امسال انجمن عکاسی سلطنتی قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید