جزئیات افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران



با توجه به اینکه نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و اعاده حقوق کارکنان کشوری و لشکری ​​و بازنشستگان را تصویب کردند، رئیس ستاد جبران خسارت. امور سازمان اداری-استخدامی جزئیات این افزایش حقوق را اعلام کرد.

عبدالله میرزایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس بند 1 ماده واحده قانون بودجه سال 1401، 3000 امتیاز برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته می شود البته کارکنان نیروهای مسلح. . بر اساس تبصره 3 ماده 117 قانون خدمت کشور مشمول 20 درصد افزایش حقوق بیشتر خواهد بود.

وی افزود: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب 1400 حق خانواده و فرزند به ترتیب 50 و 100 درصد افزایش می یابد. به طوری که حق خانواده از 400 هزار تومان به 611 هزار تومان و حق فرزند از 105 هزار و 500 تومان به 211 هزار تومان افزایش می یابد.

همچنین بر اساس مصوبه امروز مجلس، مبلغ ریالی حقوق خانواده و حق اولاد مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت با مشمولان قانون خدمات کشوری یکسان شد.

رئیس امور جبرانی سازمان مدیریت استخدامی ادامه داد: البته در بند دیگری از این قانون آمده است که علاوه بر افزایش حقوق در نظر گرفته شده در بند 1، در تبصره همین بند آمده است. حداکثر 15 درصد به عنوان جهش تحصیلی فوق‌العاده به هیات علمی دانشگاه‌های غیر بالینی و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی اضافه می‌شود، البته دستورالعمل‌های مربوطه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی-اداری، وزارت علوم و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تصویب شورای حقوقی می‌رسند و حقوق می‌گیرند.

میرزایی درباره افزایش حقوق بازنشستگان نیز گفت: بر اساس این قانون حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان افزایش می یابد و از این پس هر فردی که بازنشسته شود مشمول این 900 هزار تومان می شود و در سال های بعد. سال ها ، بر اساس میانگین دو سال برای وی محاسبه می شود. همچنین علاوه بر افزایش فوق، حقوق بازنشستگان، کارکنان خدماتی و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی لشکری ​​و کشوری و سایر صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی نسبت به مصوبه قانونی شهریور ماه سال جاری پنج درصد افزایش می یابد. مورد توجه کارکنان قرار می گیرد، زیرا نه تنها این پنج درصد در قانون ذکر شده است، بلکه بازنشستگان نیز مانند کارمندان مشمول کسور نمی شوند.

وی گفت: بر اساس مصوبه امروز مجلس شورای حقوق و دستمزد و وزرا مجوز افزایش فوق العاده به ویژه برای دستگاه هایی که کمتر بودند را دارد. مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز با افزایش 30 درصدی از حداقل 470 هزار تومان به 611 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 300 هزار تومان به یک میلیون و 690 هزار تومان (بسته به تعداد اعضای خانواده).

رئیس امور جبرانی سازمان مدیریت اشتغال گفت: در بند هفتم این ماده واحده نیز حمایت معیشتی 25 درصد و بیشتر برای ایثارگران بدون شغل و درآمد و موضوع ماده 38 قانون جامع ارائه خدمات به جانبازان پنج نفر هستند میلیون و 600 هزار تومان و حمایت زندگی جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان بدون شغل و درآمد به چهار میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید