سامسونگ سنسور 200 مگاپیکسلی Isocell HPX را معرفی کرد


سامسونگ اخیرا یک دوربین 200 مگاپیکسلی ایزوسل دیگری را به مجموعه خود اضافه کرد. سنسور جدید که ISOCELL HPX به نام، ویژگی‌هایی مانند فیلم‌برداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه و فناوری Tetra 2 Pixel Binning را ارائه می‌کند که حالت‌های وضوح 12.5 و 50 مگاپیکسلی را برای شرایط نوری مختلف فعال می‌کند.

همانطور که احتمالا از شایعات گذشته شنیده اید، گلکسی اس 23 اولترا آینده یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی خواهد داشت، اما ISOCELL HPX نخواهد بود. سامسونگ HPX را به طور انحصاری در چین عرضه کرد و به نظر می رسد که این سنسور برای مشتریان System LSI در خاور دور توسعه یافته است. بنابراین ممکن است در هیچ یک از دستگاه های گلکسی عرضه شده در بازار جهانی از این سنسور استفاده نشود.

ویژگی های سنسور Samsung Isocell HPX

در سنسور Isocell HPS، سامسونگ عمدتاً روی تعداد پیکسل ها و ایجاد یک سنسور کوچک تمرکز کرده است که عملکرد آن در شرایط نور کم چندان مشخص نیست. به گفته غول فناوری مستقر در کره، ISOCELL HPX دارای پیکسل های کوچک 0.56 میکرونی است و یکی از جذابیت های اصلی مشتریان آن این است که حسگر می تواند 20 درصد مساحت کمتری را اشغال کند.

این سنسور می تواند از وضوح 200 مگاپیکسل در مناطقی با نور مناسب استفاده کند. با این حال، می‌تواند از فناوری binning پیکسل برای تبدیل به پیکسل‌های 1.12 میکرونی برای حالت‌های عکاسی در نور کم 50 مگاپیکسلی استفاده کند. علاوه بر این، سامسونگ می گوید می تواند پیکسل های بیشتری را در یک پیکسل 2.24 میکرونی برای یک حالت 12.5 مگاپیکسلی در محیط های کم نور قرار دهد.

از دیگر ویژگی های سنسور 200 مگاپیکسلی Isocell HPX می توان به فیلمبرداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط 4K و HDR، FHD دوگانه، ایزو هوشمند و فوکوس خودکار Super QPD اشاره کرد.

در نهایت باید مجددا اشاره کرد که ظاهرا ISOCELL HPX برای مشتریان سامسونگ در چین ساخته شده است و بعید است در Galaxy S23 Ultra از آن استفاده شود. شایعات قبلی حاکی از وجود سنسور ایزوسل HP2 در این گوشی پرچمدار بود.

دیدگاهتان را بنویسید