کشورهای عضو OANA با موجی از اطلاعات جعلی روبرو هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، سازمان OANA بزرگترین انجمن خبرگزاری ها در آسیا و اقیانوسیه است و متشکل از 43 خبرگزاری از 35 کشور جهان است. هجدهمین مجمع عمومی این سازمان از یکم تا چهارم آبان ماه در تهران برگزار شد. وی در حاشیه این تالار گفتگوی کوتاهی با سردبیر خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان داشت.

امین علی ف در گفتگو با خبرنگار مهر. سردبیر خبرگزاری ترند آذربایجان در مورد اخبار جعلی و لزوم مبارزه با آن که بسیاری از خبرگزاری ها و دولت ها درگیر آن هستند، گفت: این موضوع یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در این نشست به آن خواهیم پرداخت، زیرا بیشترین بخش بزرگی از کشورهای ما، آژانس های عضو و کشورهای عضو OANA با امواج اطلاعات نادرست مواجه هستند، ما در یک نوع جنگ رسانه ای هستیم، با تبلیغات مفتضحانه علیه خود مواجه هستیم، من اهل آذربایجان هستم، کشور ما نیز با موجی از اطلاعات مواجه است. تبلیغات، امیدوارم چنین نشست‌ها و اجلاس‌های همکاری بین‌المللی به ما کمک کند تا تجربیات خود را برای مبارزه با تبلیغات دروغین به اشتراک بگذاریم، زیرا من به وضوح درک می‌کنم که تجربه ما با شما بسیار متفاوت است، تجربه ما و تجربه شما با تجربه‌های دیگر متفاوت است. کشوری در جهان است، بنابراین با به اشتراک گذاشتن تجربه و تخصص خود می توانیم در مبارزه با دشمنان رسانه ای خود، مقابله با تبلیغات خصمانه و اخبار جعلی موثرتر باشیم.

وی با اشاره به تلاش رسانه های غربی برای خدشه دار کردن چهره ایران گفت: من در ایران شوکه شدم، زیرا قبل از سفر به ایران در گوگل در مورد ایران جستجو کردم (مانند هر خارجی که قبل از گوگل، یوتیوب و سایر پلتفرم ها به جایی سفر می کند. پر بود) از اطلاعات منفی در مورد ایمنی در ایران، آماده دیدن مطالبی بودم که خواندم.اما اینجا از مهمان نوازی مردم ایران، غذاهای خوشمزه، رفتار و فضای کاملا امن ایران شوکه شدم. مانند همه کشورها ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد بنابراین به نظر من ایران مشکل منحصر به فردی ندارد و باید بگویم که از نظر مهمان نوازی، آرامش و تمایل مردم احساس می کنم که در خانه هستم.

دیدگاهتان را بنویسید