ذاکریان: ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد



یکی از اساتید دانشگاه گفت: دلیلی برای عدم همکاری با آژانس نداریم زیرا همکاری بر اساس پادمان ها و در نهایت در چارچوب توافق برجام است. ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد.

مهدی ذاکریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس و درخواست‌های آژانس برای همکاری بیشتر ایران، گفت: درخواست‌های دستگاه‌ها و همکاری‌ها نیز باید بر همین اساس باشد.
وی گفت: ایران باید در روال گذشته خود یعنی در فاصله زمانی روی کار آمدن دولت جدید تجدید نظر کند و معتقد است ایران تا همین اواخر طلبکار کشورهای امضاکننده بود اما اکنون به سخنان بی اساس بدهکار شده است. برخی در داخل که گفتند از برجام خارج شویم و توافق را قبول نداریم.

وی افزود: برخی نگرش‌های داخلی و تاخیر در مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام به جایی رسیده است که در جامعه بین‌الملل اعلام شد که ایران از تعهدات خود دوری می‌کند، در حالی که ایران از آن زمان به تدریج تعهدات خود را کاهش می‌دهد. او گفت. اطلاع دادن به طرفین شورای امنیت سازمان ملل برای متقاعد کردن سایر اعضا برای تحت فشار قرار دادن ایالات متحده برای دستیابی به توافق. متاسفانه با روی کار آمدن بایدن در این مقطع ایران به جای فشار به اروپا از نپیوستن به برجام و خروج از آن صحبت کرد و به جای فشار به بایدن به سمت ایران رفت.

ذاکریان گفت: ایران از امتیازات برجام در اجرای تعهدات هسته ای خود بهره ای نبرد. ایران اکنون باید برای لغو تحریم ها وارد مذاکره شود تا از امتیازات خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: دلیلی برای عدم همکاری با آژانس نداریم زیرا همکاری ها بر اساس پادمان ها و در نهایت در چارچوب توافق برجام یا توافقنامه 2015 است. ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد.

وی ادامه داد: اگر توافق 2015 مورد تایید 1+5 و ایران قرار گیرد، ایران می داند که در برجام چه تعهداتی دارد و در همین شکل باید همه طرف ها درگیر شوند. اینطور نباشد که وظایف فقط توسط ایران انجام شود و ایران در رنج باشد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید