آیا سرنوشت هیات عالی بورس تغییر می کند؟



یک فعال بازار سرمایه از تشکیل جلسه برای تصمیم گیری درباره تغییر اعضای هیات عالی بورس خبر داد.

فردین آقابزردی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه پنجشنبه هفته گذشته کارگروه بازار سرمایه مجلس که به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گزارش می دهد، اظهار کرد: این جلسه از سوی کانون کارگزاران و کانون سرمایه گذاری ارائه شد. موسسات مورد بررسی قرار گرفت و جلسه روز سه شنبه اولین جلسه ای بود که در این خصوص برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون قبلی که مربوط به سال 1384 است، شورای عالی بورس که بالاترین سیاستگذار در حوزه بازار سرمایه است، یک نهاد حاکمیتی دارد، گفت: متشکل از کانون کارگزاران، کانون سرمایه گذاران. نهادها، انجمن مدیران پرتفوی، انجمن سهامداران حقیقی و سهام عدالت به عنوان ارشدترین سیاستگذار بازار سرمایه در این شورا حضور خواهند داشت.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: در واقع پیشنهاد اصلاح ترکیب اعضای هیات عالی بورس ارائه شده است. البته تعداد اعضا همان 11 نفر است و پیشنهاد می شود حداقل پنج نماینده بخش خصوصی در این شورا حضور داشته باشند. همچنین مواردی که هیئت مدیره به آن وارد می شود طبق بندهای 2 و 16 قانون بازار اوراق بهادار مصوب 1384 تصمیماتی است که در سود و زیان شرکت های پذیرفته شده در بورس، ناشران و شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس می باشد. تاثیرگذار است.

آقابزوردی با بیان اینکه این پیشنهادها باید در مجلس تصویب شود، افزود: اگرچه این امر بعید به نظر می رسد، اما احتمال برگزاری جلسات متعدد وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید