رئیس جمهور باید با متخلفان قانون ثبت اطلاعات کارکنان برخورد کند



یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه پاکنا، گفت: با متخلفان اجرای این قانون برخورد شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تذکری به رئیس جمهور بر لزوم اجرای دقیق و فوری ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و تبصره 20 قانون بودجه 1400 کل کشور تاکید کردم. هشدار دادم که آنها این کار را کوتاه می کنند.

وی تصریح کرد: ثبت اطلاعات پرسنل به صورت شفاف در پایگاه کارکنان اداری (پاکنا) بر اساس ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 مورد تاکید قرار گرفته و اجرای آن یک الزام قانونی است. ساماندهی نیروی انسانی و یک رشته مالی است، بنابراین تاخیر بیشتر در اجرای آن مجاز نیست و دستگاه های اجرایی موظفند در اسرع وقت اطلاعات را در این سامانه وارد کنند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: از رئیس جمهور خواهشمندم دستور دهد که در صورت استنکاف یا عدم رعایت این قانون از پرداخت وجه مقصران توسط هر دستگاهی، تذکر لازم برای افشای نام دستگاه مربوطه داده شود تا مسئولان نسبت به این موضوع حساس هستند.» و اقدام فوری، دقیق و لازم را سریعتر انجام دهید و شفاف سازی کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید