زندگی زمین می تواند با این ساختار پروتئینی آغاز شود


محققان در فرآیند یافتن پاسخ یکی از گیج کننده ترین سوالات زیست شناسی ساختار پروتئین احتمالاً عاملی است که نشان می دهد چرا آنها اینقدر ضعیف عمل می کنند زندگی اولیه روی زمین با آن شکل می گیرد. محققان بررسی کرده‌اند که چگونه حیات اولیه از ماده بی‌جان و ساده روی زمین شکل گرفته است. آنها تعجب کردند که ویژگی های زندگی که امروز می شناسیم چیست؟ این حیات می تواند شامل هر موجود زنده ای باشد که برای زنده ماندن نیاز به جمع آوری و استفاده از انرژی از منابعی مانند خورشید دارد.

در مقیاس مولکولی، چنین چیزی به این معنی است که موجودات زنده توانایی زنده ماندن را دارند شیفت الکترونی دارند. از آنجایی که فلزات بهترین ماده برای حرکت الکترون ها هستند و بیشتر فعالیت بیولوژیکی موجودات توسط پروتئین ها انجام می شود، محققان تصمیم گرفتند به دنبال پروتئین هایی باشند که فلزات را به یکدیگر متصل می کند.

ساختار پروتئین و زندگی روی زمین

آنها تمام ساختارهای پروتئینی را که فلزات را به یکدیگر متصل می کنند، بررسی کردند تا زمینه مشترکی پیدا کنند. محققان مطالعه خود را بر اساس این نظریه استوار کردند که پروتئین‌های مدرن شکل کاملی از پروتئین‌ها هستند که در طول زمان تغییر کرده‌اند و اکنون همان چیزی هستند که امروز می‌بینیم.

درک تکامل ساختار پروتئین ها مستلزم درک چگونگی شکل گیری ساختارهای مدرن از پروتئین های گذشته است. به همین دلیل، محققان یک روش کامپیوتری ابداع کرده‌اند که نشان می‌دهد ساختار تمام پروتئین‌هایی که فلزات را به یکدیگر متصل می‌کنند، بدون توجه به اینکه در چه قسمتی از بدن هستند و با چه فلزی کار می‌کنند، دقیقاً یکسان هستند.

آنها دریافتند که هسته‌های این پروتئین‌ها امروزه کاملاً مشابه هستند، حتی اگر پروتئین‌ها همین کار را انجام ندهند. علاوه بر این، مشخص شده است که هسته های این پروتئین ها از زیرساخت هایی تشکیل شده اند که به هم متصل شده و به صورت لگو بازتولید می شوند. این زیرساخت ها در قسمت های دیگر این نوع پروتئین و حتی سایر پروتئین ها نیز یافت شده است.

این نتایج نشان می دهد که با بازآرایی این زیرساخت ها می توان از یک یا چند زیرساخت استفاده کرد جد پروتئین ها بیایید بگوییم که او تمام زندگی هایی را که امروز می دانیم آفرید. اگرچه هنوز اطلاعات بسیار کمی در مورد چگونگی شکل گیری حیات در زمین داریم، نتایج این مطالعه توضیحاتی را ارائه می دهد که هنوز ارائه نشده است. چنین توضیحاتی می تواند حیات در سیارات دیگر را توجیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید