سناتورهای آمریکایی به دنبال افزایش حمایت نظامی از اوکراین هستند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش میان روسیه و ناتو بر سر شرق اوکراین، قانونگذاران آمریکایی نیز تصمیم گرفتند پس از این مناقشه به کی یف تسلیحات بفروشند.

سناتورهای جمهوری خواه ایالات متحده روز چهارشنبه گفتند که در حال کار با دموکرات ها بر روی لایحه ای برای کمک به اوکراین هستند، در حالی که طرح قبلی آنها هفته گذشته تصویب نشد.

به گزارش رویترز، طرحی به رهبری سناتور جمهوریخواه تد کروز برای تحریم خط لوله گاز روسیه به اروپا موسوم به جریان شمالی 2، در هفته گذشته اکثریت سنا را به دست آورد (50-50). ) نرسیده است.

منتقدان می گویند تحریم های خودسرانه در مورد خط لوله خطر ایجاد شکاف بین ایالات متحده و متحدانش به ویژه آلمان و احتمالاً آسیب رساندن به جبهه متحد علیه روسیه را دارد.

سناتور دموکرات رابرت منندز در اوایل روز، طرحی را پیشنهاد کرد که در صورت حمله مجدد روسیه به اوکراین، تحریم هایی را علیه مقامات ارشد روسیه از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و موسسات بانکی اعمال کند. (جزئیات بیشتر)

سناتور کوین کرامر چهارشنبه شب به خبرنگاران گفت: «تصویب چیزی». [علیه روسیه] “بهتر از تایید نکردن است.” کرامر که اوایل این هفته به همراه سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه به اوکراین سفر کرد، گفت که این لایحه باید دسترسی روسیه به سیستم جهانی پرداخت الکترونیکی سوئیفت را متوقف کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز صبح پنجشنبه مسکو را تهدید کرد که در صورت حمله به اوکراین بهای سنگینی خواهد پرداخت، اما فکر نمی کرد رئیس جمهور روسیه به دنبال یک جنگ تمام عیار باشد.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اصلی پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید