بانک ها حق دارند ضمانت نامه های ضامن را بپذیرند



بانک ها حق دارند ضمانت نامه های صادر شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های غیردولتی پژوهش و فناوری را بپذیرند.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی تکالیف مربوط به ورشکستگی کشور مقرر در «قانون جهش تولید دانش بنیان» مصوب 10 اردیبهشت 1401 مجلس شورای اسلامی را ورشکستگی ابلاغ کرد.

در نتیجه و بر اساس بند (ب) ماده (4) دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی و شرکت‌ها و مؤسسات تابعه وابسته به مؤسسات عمومی غیردولتی. . ، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، مجاز به ضمانت نامه های اعتباری و ضمانت نامه های مربوط به فرآیند مرجع کار، خرید کالا و ماشین آلات، معاملات قراردادی، انجام وظایف، پیش پرداخت و حسن انجام کار، ضمانت نامه های صادره می باشند. صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های تحقیقات و فناوری غیردولتی موضوع ماده (44) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود نظام مالی کشور مصوب 1394/01/02 تصویب شد.

در پایان بند (ب) ماده (16) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و تسریع در نظام مالی کشور نیز متن زیر اضافه می شود.
سرمایه گذاری مشترک بانک ها و موسسات اعتباری با صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح های مصوب هیات مدیره فناوری و محصولات دانش بنیان از شمول این بند مستثنی بوده و فعالیت بانکی محسوب می شود. بانک‌ها و صندوق نوآوری باید ظرف هفت سال از تاریخ شروع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری و خروج را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید