کوالکام و اپل بیشترین درآمد را از بازار تراشه های موبایل در سه ماهه اول سال 2022 داشتند


بر اساس گزارش های درآمد بازار تراشه های تلفن همراه در سه ماهه اول سال 2022، کوالکام رهبر بازار در این دوره بود. اپل، مدیاتک و سامسونگ به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

اشتراک کوالکام و اپل در سه ماهه اول سال 2022

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی کنترپوینت، کوالکام با قسمت 44%پیشرو در بازار تراشه های موبایل در سه ماهه اول سال 2022. بر اساس این گزارش، درآمد کوالکام نسبت به سال قبل 56 درصد رشد داشته است. 6.3 میلیارد دلار رسیده است.

بعد از آن سیب با توجه به تقاضای بسیار خوب مشتریان برای گوشی های سری آیفون 13، به اشتراک بگذارید 26 درصد از بازار سود برده و در رتبه دوم قرار دارد.

کوالکام

مدیاتک چه کسی در رتبه سوم این لیست قرار دارد، 19 درصد این شرکت مسئول بازار جهانی تراشه های موبایل است. همچنین درآمد این شرکت سالانه 29 درصد رشد داشته است.

غول فناوری مستقر در کره جنوبی سامسونگبا قسمت 7 درصد در سه ماهه اول سال 2022، چهارمین بازار تراشه موبایل است. این گزارش توضیح می دهد که سامسونگ گلکسی A33 و A53 ​​را با تراشه Exynos 1280 در سه ماهه اول سال جاری عرضه کرد که به رشد آن کمک زیادی کرده است. اما به دلیل استفاده از تراشه های کوالکام در گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس 22، سهم تراشه های اگزینوس سامسونگ در این مدت کاهش یافته است.

کوالکام

خوب Unisocاین برند رو به رشد در زمینه چیپست ها، 3 درصد سهم به دست آورد و هواوی که پس از تحریم های آمریکا با مشکلات زیادی در تجارت خود مواجه شده است، تنها یک درصد از این سهم بازار را در اختیار دارد.

در حالی که تراشه اگزینوس 2200 با پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری AMD RDNA 2 چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اوایل این ماه گفته شد که ظاهرا سامسونگ در حال کار بر روی تراشه ای برای سری گلکسی اس 23 است. اگزینوس 2300 این است.

دیدگاهتان را بنویسید