یادگارهای قرآن کریم به دنبال ایجاد امید در مناطق فقیرنشین خم است


به گزارش خبرگزاری فارس، فاطمه قاسمی: سکوت در منطقه اسماعیل آباد قم حاکم است، منطقه ای خالی از سکنهاکثر منطقه کشور است و مردمش از کمترین لذت محرومند.

محرومیت از چهره این نقطه شهر نمایان است و هیاهوی فقر در دل مردم آن بیداد می کند و وضعیت فقر مردم اسماعیل آباد نیاز به شرح زیادی ندارد.

مشکلات معیشتی دامنگیر محله هم شد و بیشتر اوقات سکوت اسماعیل آباد حاکم شد اما یک شب این سکوت با زیارت و نوای دلنشین قرآن شکسته می شود و زمزمه آسمانی قرآن مردم را بیدار می کند. زمزمه ای که برای نوجوانی که شنیده می شود صدای گل داوودی او که بوی بهشت ​​می دهد زمزمه می کند.

در پایان تلاوت آسمانی قرآن زمزمه «رضا رضا» طنین انداز می شود اهل بیت شوید.

کاروانی متشکل از سفیران حرم بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها یادشان بیهوش نبود و با کاروان های قرآنی آنها را به حرم کبری دعوت کردند.

* ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد نشاط معنوی مهم اکثر هدف کاروان قرآنی اهل بیت در کریمه

محمدصادق صاحب هنر، مدیر گروه قرآنی کریمه اهل بیت(ع) گفت: مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس خم برنامه های منظم و مدونی برای ترویج فرهنگ قرآن و معارف دارد. دوره های تربیت مربی قرآن کریم اهل بیت(ع).

وی افزود: نوجوانان و پسران پس از گذراندن دوره های تخصصی قرآن و گذراندن دوره های تربیت معلم ویژه به عنوان مربی در کانون قرآن و حدیث، به تربیت نوجوانان و معاصران در حوزه قرآن و حدیث مشغول می شوند.

مدیر گروه قرآن کریمه اهل بیت(ع) کریمه با تاکید بر اینکه در حال حاضر 700 دختر و پسر نوجوان به عنوان حافظ و 1500 دختر و پسر نوجوان به عنوان قاری فارغ التحصیل شده اند، گفت: قرآن و حدیث. مرکز همیشه به دنبال یک برنامه مدون و استفاده مفید از فارغ التحصیل است التحصیلان دوره های قرآنی و آموزشی بود. در این راستا از نوجوانان و فارغ التحصیلان جوان پس از گذراندن دوره های آموزشی همانطور که گفته شد به عنوان معلم در کانون استفاده می شود.

صاحب هنر تصریح کرد: بهره مندی نوجوانان و جوانان دختر و پسر برای برگزاری محافل قرآنی و تربیتی در استان قم در سطح ملی و بین المللی از دیگر برنامه های کانون قرآن و حدیث اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: همزمان با دهه کرامت و همزمان با آغاز ضبط دوره های تابستانی کانون قرآن و حدیث برای معرفی مهارت های قرآنی و آموزشی قرآن و کانون حدیث حضرت معصومه سلام الله علیها به جوانان قمی و نوجوانان کشور در قالب گروه قرآن کریم اهل بیت علیهم السلام متشکل از یک مجری نوجوان، یک حافظ کل قرآن کریم، یک قاری نوجوان قرآن کریم و یک کارشناس ممتاز نوجوان به تمرین پرداختند. که اغلب آنها معمولا حافظان مساجد، بوستان ها و نقاط مختلف قم هستند برنامه های قرآنی دارند.

رئیس بخش قرآن کریم اهل بیت (علیهم السلام) با تاکید بر اینکه این گروه قرآنی همزمان با دهه کرامت در 6 مسجد و در محله های ضعیف اسماعیل آباد و دربانان برنامه قرآنی را ارائه کردند، ادامه داد: عموم مردم با عمل قرآن و آموزه های حدیثی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر اهداف برنامه در نقاط مختلف قم بود.

وی افزود: همراهی گروه نوجوانان همگام با این گروه قرآنی و همچنین همراهی با آستان مقدس بانوی کرامت در کنار پرچم و حرم مطهر فضای معنوی خاصی را در نقاط مختلف قم ایجاد می کند.

مدیر گروه قرآن کریم اهل بیت(علیهم السلام) با تاکید بر اینکه این عطر مطبوع قرآن کریم را در نقاط مختلف شهر خم پخش می کند، افزود: برنامه ها و محافل انجام شده توسط این گروه بازخوردهای خوبی در خم و باعث شد. موج قرآن و آموزش در بین جوانان و نوجوانان به کانون قرآن و حدیث برای ثبت نام در دوره های قرآنی و مقدماتی تبدیل شده است.

این هنرمند به حضور در شب میلاد امام علی بن موسی اشاره می کند رضایت در منطقه فقیرنشین اسماعیل آباد روحیه نشاط معنوی را در بین مردم این منطقه ایجاد کرده است، یادآور شد: محرومیت نباید مانع مردم شود، بلکه مردم باید از امام علی بن موسی (ع) الگو بگیرند. رضایت باید برای بهبود اوضاع تلاش کنند تا بستر ظهور آخرین وعده الهی و زمینه رفع همه آلام بشری به مدد دولت موعود صالحین فراهم شود.

وی ادامه داد: به عنوان امام علی بن موسی رضایت، عالم آل محمد، محور عزت و کرامت بشر است; شیعیان با حرکت در مسیر این امام، باید تهدیدها و محرومیت ها را به فرصت تبدیل کنند و از این فرصت ها برای تعالی و پیشرفت حکومت بشری استفاده کنند.

* به امید آینده ای روشن مژده گروه قرآن کریم اهل بیت (علیهم السلام) به مردم فقیرنشین قم

مهدی خرسندی حافظ قرآن کریم و مداح گروه قرآن کریم اهل بیت(علیهم السلام) با تاکید بر اینکه این گروه شامل بهترین قاریان، حافظان و برترین نوجوانان است، گفت: : قرآن سرریز می شود.

وی با بیان اینکه حضور این گروه قرآنی در مناطق مختلف با واکنش های بسیار چشمگیری مواجه شد، افزود: حضور نوجوانان در این گروه در مکان های مختلف موجی از شور و هیجان را در بین نوجوانان قمی برای حضور در کلاس ها و دوره های جرثقیل قرآن و حدیث در بین نوجوانان قم به راه انداخت. مرکز.

خرسندی تاکید کرد: کانون قرآن و حدیث برنامه منسجمی برای خادمان پارک ها و قاریان دارد و علاوه بر دوره های تثبیت و مداحی تخصصی برای نوجوانان و جوانان، پس از گذراندن دوره های تربیت معلم از آنها به عنوان مربی استفاده خواهند کرد. برنامه ها و محافل کرانان. . گروه قرآن کریم اهل بیت(ع) طی معرفی مهارت های آموزشی مرکز قرآن و حدیث، فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش می دهد.

وی تصریح کرد: انس با قرآن باعث موفقیت های زیادی در زندگی من شده و تحصیل در حوزه علمیه و موفقیت در تحصیل تنها یکی از برکات قرآن در زندگی من است.

مداح نوجوان قمی با تاکید بر اینکه حضور در مکان های محروم از توفیقات و برکات خاص حضرت معصومه سلام الله علیها برای نوجوانان قرآنی کریمه اهل بیت(ع) است، گفت: الرضا در شب. میلاد امام رضا(ع) در این منطقه روحیه نشاط، طراوت و امید به آینده را در مردم این منطقه ایجاد کرد.

وی افزود: مردم این منطقه به دلیل محرومیت در شرایط خاصی به سر می برند اما وقتی زمزمه رضا رضا نوجوان قرآن کریم اهل بیت(ع) بدون سخنران به گوش می رسد اشک سرازیر می شود مردم وقتی آنها این زمزمه را شنیدند.” گویی گروه قرآنی رواق ها و صحن حرم علی بن موسی را به یاد دارند رضایت او آرامش را در دل و ذهن انسان زنده کرد.

این نوجوان قرآنی از اعضای کانون قرآن و حدیث در ادامه همراهی خادمان افتخاری آستان مقدس بانوی کرامت با پرچم و حرم مطهر بانوی کرامت با هیئت کریمه اهل بیت(ع) -بیت (ع) نور امید را در دل مردم اسماعیل آباد و دروازه ری تابید. مردم در شب ولادت امام رضا(ع) با دیدن این فضا متوجه توجه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) به اقشار نیازمند جامعه شدند و حضور این کاروان یادآوری بود. زندگی به سبک قرآن وی یادآور شد: حتی محرومیت ها نیز نباید مانع زندگی بر اساس قرآن شود زیرا مهم است. اکثر ویژگی عالم شیعه آل محمد، امام رضا علیه السلام، زندگی بر محور عزت و کرامت، حتی با وجود محرومیت هاست.

خرسندی با تاکید بر اینکه زندگی مبتنی بر قرآن، نوجوانان و جوانان را در برابر آسیب های مختلف بیمه می کند، گفت: جوجه اردک با قرآن راهکاری برای مقابله با آسیب های اجتماعی در مکان های ضعیف است.

وی یادآوری شد: جوانان و نوجوانان مناطق نیازمند می توانند با حضور در کلاس های قرآن و معارفی مرکز قرآن و حدیث ضمن فراگیری قرآن کریم با الهام و فراگیری قرآن، بر محرومیت ها غلبه کنند. چرا که راه حل رفع محرومیت، بهره گیری از راهکارهای قرآنی برای بیرون کشیدن جامعه از محرومیت و آسیب های اجتماعی ناشی از آن است.

* قالب بیو سیره رضوی با احترام و با عزت در جاهای فقیرانه

سید علیرضا حسنی حافظ جوان قرآن کریم حضور هیئت قرآن کریم اهل بیت(ع) در دهه کرامت در نقاط مختلف به ویژه نقاط محروم را مرهمی بر دردها دانست. از مردم و جلا. . کریمه اهل بیت(ع) در شب میلاد امام رضا(ع) در نقاط فقیرنشین به مردم این مناطق یادآوری کردند که باید از سنت رضوی برای برون رفت از محرومیت ها و سنت عالم محمدی استفاده کرد. امام رضا علیه السلام آبروی خود را بگذارید.

او بیان کرد که فراخوانی آیات قرآن کریم به مردم این مکان ها یادآور شد که باید از تهدیدها استفاده کرده و با ایجاد فرصت از محرومیت خارج شوند، همچنان که امامان معصوم همواره از تهدید به عنوان فرصت برای نجات بشریت استفاده کرده اند.

این جوان قرآنی قرآن کریم با تاکید بر اینکه گروه قرآن کریم اهل بیت (علیهم السلام) مهارت های قرآنی کانون قرآن و حدیث را به نوجوانان مناطق مختلف خم معرفی کردند. به ویژه نوجوانان مناطق محروم گفت: برنامه ترتیل و اجرای برنامه در محافل مختلف قرآنی حائز اهمیت است.اکثر برنامه های کانون قرآن و حدیث ویژه نوجوانان و جوانان قرآنی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است.

حسنی با بیان اینکه در سال 1377 در قالب دوره های حفظ به مدت سه سال در مرکز قرآن و حدیث موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است، ادامه داد: مرکز قرآن و حدیث دوره های مختلفی برای حفظ قرآن دارد. an که شامل پارکینگ یک ساله و چند ساله می باشد.رایگان و تلفنی از جمله این دوره ها می باشد.

وی با اشاره به برکات قرآن در زندگی خود افزود: در حالی که بزرگترین قهرمانان جهان در رشته های مختلف ممکن است به زودی از گذشته خود پشیمان شوند. در حالی که حافظ قرآن هرگز از راهی که انتخاب کرده پشیمان نیست.

حسنی محبوبیت در جامعه و اقشار مختلف را یکی از برکات قرآن در زندگی خود عنوان کرد و یادآور شد: اجرای برنامه قرآنی در نقاط محروم، ایجاد روحیه نشاط و معنویت برای مردم است. ویژگی های سبک زندگی قرآنی و اهل بیت(ع) نیز آنان را با این حقیقت آشنا می کنند که سیره اهل بیت(ع) بهترین الگو برای برون رفت جامعه از محرومیت ها است، به خصوص اگر این محرومیت ها باشد. . داوطلبانه هستند.

پایان پیام / 78023


دیدگاهتان را بنویسید