غذاهای سنتی افغانی که حتما امتحان کنید


غذای افغانی یکی از غذاهای کمتر شناخته شده در جهان است، اما برای کسانی که این غذاها را امتحان می کنند، طعمی غنی و معطر دارد.

ممکن است بین پاکستان و ایران شباهت هایی وجود داشته باشد، اما بسیاری از غذاهای افغانستان تحت تأثیر کشورهای خارجی قرار نگرفته است.

1. کابل پلو

    معروف ترین غذای افغانستان، غذای افغانی با برنج، غذای افغانی

کابلی پلو افغانستان

کابلی پلو که برای مردم محلی بیشتر به قابیل پلو معروف است، یک غذای سنتی افغانی است که از مخلوط برنج بخارپز و گوشت بره تهیه می شود که با کشمش، هویج و طیف وسیعی از ادویه های شیرین تقویت شده است.

2. اشک

غذاهای سنتی در افغانستان، غذاهای سنتی افغانی، غذاهای محلی افغانستان

اشک یا کوفته تره و پیاز از افغانستان

آشک که به کوفته تره و پیاز افغانی نیز معروف است، غذایی است که همانطور که از نامش پیداست از کوفته درست می شود. بهترین چیز در مورد این غذا این است که کوفته ها بدون پنیر و گوشت هستند و عمدتاً با سبزیجات پخته می شوند و به عنوان پرکننده در خود کوفته ها استفاده می شود. می توانید این غذا را با سس گوجه فرنگی و نعنای خشک نیز میل کنید.

3. بولانی

    طرز تهیه غذای افغانی, غذاهای سنتی در افغانستان, غذاهای سنتی افغانی

غذاهای خیابانی سنتی افغانستان بولانی

بولانی یک غذای سنتی خیابانی در افغانستان است که از ماکارونی پر شده با گوشت، غذاهای دریایی، سبزیجات، کدو تنبل یا سیب زمینی شکمی درست می شود. بولانی اغلب به عنوان غذای جانبی همراه با غذای اصلی سرو می شود و به عنوان غذایی سرشار از پروتئین، فیبر و ویتامین شناخته می شود. اگر به دنبال یک وعده غذایی سبک هستید، آن را به عنوان یک میان وعده عالی میل کنید.

4. هفت میوه

طرز تهیه غذاهای افغانی, طرز تهیه انواع غذاهای افغانی, غذاهای سنتی در افغانستان

سالاد میوه افغانی

یک غذای محبوب افغانی، هفت میوه یک سالاد میوه بسیار نمادین برای مردم محلی است. با وجود دستور پخت آسان، هفت میوه غذای بسیار مهمی است که اغلب در عید نوروز استفاده می شود. دستور اصلی این غذا از میوه های خشک و آجیل تهیه می شود که در ظرفی با هم مخلوط می شوند. انواع آجیل رایج مورد استفاده در این غذا عبارتند از کشمش، فندق، زردآلو، بادام، فندق یا گردو. قابل درک نیست که این یک غذای بسیار سالم است که اگر به دنبال یک غذای کم انرژی و پر کالری هستید، می توانید آن را در افغانستان میل کنید.

5. بورانی بادمجان

کابلی پلو، معروف ترین غذای افغانستان، غذای افغانی با برنج

بورانی بادمجان غذای لذیذ افغانی

بورانی بادمجان نوعی غذای بادمجان است که روی آن ماست و سیر و گوجه و نعنا می ریزند. بورانی بادمجان معمولا قبل از پخت سرخ می شود. مقدار سس بسته به ترجیح افراد می تواند متفاوت باشد، در حالی که برخی ترجیح می دهند بسیار پر از سس باشد.

6. ساجی کبابو

غذای افغانی با برنج غذای افغانی طرز تهیه غذای افغانی

ساجی کباب افغانستان

یکی دیگر از غذاهای محبوب افغانی ساجی کباب است که معمولا با گوشت بره کامل یا کلم بروکلی سرو می شود. در برخی از انواع کباب از مرغ به جای گوشت بره استفاده می شود. برای طعم دادن به غذا، بسیاری دوست دارند خمیر پاپایای سبز یا برنج را برای همراهی غذا اضافه کنند. علاوه بر این، کباب ساج اغلب با کوکا، نوع خاصی از نان، خورده می شود.

7.لواش

غذاهای سنتی افغانی، غذاهای محلی افغانی، غذاهای افغانی

نان لواش افغانستان

لواش نان بسیار نازکی است که می تواند نرم یا سفت باشد و اغلب دارای مربع، مستطیل یا دایره است. این ظرف نان برای حفظ طعم اصلی خود در سرامیک پخته می شود. لواش اغلب با پنیر یا گوشت خورده می شود و نقش مهمی در عروسی های سنتی دارد که به معنای باروری و رونق برای زوجین است.

8. کوفته مرغ

کوفته بره افغانی در محلی به نام کوفته قورمه نیز شناخته می شود. این غذا معمولا از سبزیجات و برنج با میوه ها به عنوان پیش غذا درست می شود. برای طعم دادن به غذا، بسیاری از مواد دیگر مانند غذاهای دریایی یا غلات به غذا اضافه می شود. کوفته یک غذای اصلی کلاسیک محبوب است که اغلب در ناهار یا شام سرو می شود.

9. الو

غذای افغانی با برنج غذای افغانی طرز تهیه غذای افغانی

چالش غذای محلی افغانستان

چالو که در لغت به معنای برنج است، غذایی است که عمدتاً از برنج سفید تشکیل شده است. بسته به ذائقه افراد کوفته انواع مختلفی دارد. کوفته های رایج تر گوشت بره و گاو یا ترکیبی از هر دو هستند. روی کوفته ها نیز پیاز، سیر و تخم مرغ می ریزند تا طعم دهند. برخی افراد دوست دارند شال را با سس گوجه فرنگی یا پیاز بخورند.

10. کباب بره افغانی

غذای افغانی با برنج غذای افغانی طرز تهیه غذای افغانی

کباب بره افغانی

یکی دیگر از غذاهای محلی پرطرفدار در افغانستان، کباب بره افغانی، یک غذای گوشتی آهسته پز با انواع مختلف است و بیشتر مردم از گوشت گوسفندی استفاده می کنند. گوشت بره برای مدتی مرینیت می شود و سپس به آرامی در برزیل، کباب زغالی سنتی افغانستان، کباب می شود. بعد از اینکه بره را کمی تفت دادید، گوشت آنقدر نرم می‌شود که در دهانتان آب می‌شود. علاوه بر این، با سس سبز افغانی که ترکیبی از ادویه های زیاد است، خوشمزه است.

11. منتو

کابلی پلو، معروف ترین غذای افغانستان، غذای افغانی با برنج

غذای سنتی افغانی آخوندک

نعنا یکی از محبوب ترین غذاها در افغانستان است. این غذا به شکل کوفته های کوچک است. نعنا را با گوشت چرخ کرده پر می کنند و سپس بخارپز می کنند تا بپزد. بهتر است نعنا را با ماست و سس گوجه فرنگی یا پنیر ترش به نام قروت سرو کنید. یکی دیگر از خوبی های این غذا این است که یک میان وعده سالم است زیرا روغن کمی دارد و گلوتن ندارد.

نوشیدنی محبوب افغانستان

دو تا از محبوب ترین نوشیدنی ها در افغانستان چای هندی و دوغ است که از ماست، نعناع، ​​نمک و گل سرخ تهیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید