در ایران به ازای هر 1000 نفر 2.7 پلیس داریم!



افزایش احساس امنیت به خود امنیت و حتی بالاتر برای پویایی جامعه ضروری است. با خلاء احساس امنیت، حتی با وجود توانایی و انگیزه در بین افراد جامعه، امکان انجام فعالیت های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی از بین می رود. .

چند سالی است که بحث کمبود نیروی انتظامی به گوش فرماندهان نیروی انتظامی می رسد و فرماندهان می گویند درست است که کمبود نیرو داریم اما نیروی انتظامی تلاش کرده این کمبود را جبران کند. استفاده از گشت های موتوری و کمک نگهبانان همسایه یکی از راهکارهای پلیس جمهوری اسلامی برای جبران کمبود نیروی انسانی و به تبع آن کمبود کلانتری و ایست بازرسی در ایران بود.

باید به ازای هر 5000 شهر و روستای کشور بیش از 5000 کلانتری و پاسگاه داشته باشیم که این تعداد در حال حاضر 3000 کلانتری و پاسگاه است.

برای اطلاع از آخرین وضعیت تعداد کلانتری ها و پاسگاه ها به سراغ سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کل کشور (فرجا) رفتیم.

سردار معصوم بیگی گفت: در تعیین کمبود کلانتری ها و پاسگاه ها باید استانداردهای مختلف بین المللی در نظر گرفته شود.

وی افزود: داشتن کلانتری و پاسگاه برای هر شهر و روستا یک استاندارد جهانی است که اگر بخواهیم وضعیت کلانتری ها را در کشور بر اساس این استاندارد مشخص کنیم باید بیش از 5 هزار شهر و روستا داشته باشیم. در کشور.” اگر 5000 کلانتری و پاسگاه داریم، این تعداد در حال حاضر 3000 کلانتری و پاسگاه است، یعنی کمتر از 2000 پاسگاه و پاسگاه در مقایسه با آن استاندارد داریم.

رئیس پلیس پیشگیری فرج گفت: استاندارد دیگری در دنیا وجود دارد که در برنامه ششم توسعه نیز در ایران مصوب شده است که بر اساس این استاندارد به ازای هر هزار نفر باید 5 پلیس داشته باشیم که در ایران 2.7 است. یعنی زیر 3 افسر در هزار.

معصوم بیگی با اشاره به استاندارد بین المللی دیگری که معمولاً 5 تا 9 پلیس به ازای هر 1000 نفر است، گفت: نیاز ما به کلانتری ها و پاسگاه ها بیش از آن چیزی است که اکنون در کشور داریم.

منبع:
قالب

دیدگاهتان را بنویسید