توصیه های مهم برای والدین


امروز صبح همکارم با استرس زیاد اومد. دایه بچه هایش دیگر نمی آید و او که مدت ها به دنبال مهدکودکی مناسب با شرایط و نظر خانواده اش بود، امروز دو فرزند کوچکش را در مهد کودک گذاشت. دیدن مراقبت از او شیرین و در عین حال سخت بود. شیرینی تجربه حس بی نظیر مادری در کنار سختی های انکار ناپذیرش.

ورود به مهدکودک یکی از نقاط عطف زندگی کودکان است و کودکانی که آماده هستند اولین حضور جدی خود را در جامعه تجربه کنند همواره موضوع گزارش های مختلفی بوده است اما این مرحله برای والدین نیز سخت است. آنها در آستانه اخراج دوست دختر خود هستند که تحت حمایت و مراقبت تمام وقت آنها بوده است.

دیدن کودک در این مرحله یکی از لذت های عجیب پدر و مادر شدن است. او تبدیل به یک مرد کوچک بامزه با شخصیت خاص شد. او به تدریج مستقل می شود و این شما هستید که به او فرصت و اجازه می دهید تا در مسیر بزرگسالی حرکت کند; هر چند با قدم های کوچک.

شما، مانند اکثر والدین دیگری که این تجربه را دارند، با افتخار و ترس، عزیزتان را وارد مرحله جدیدی از زندگی می کنید. این ترکیب قدرتمند احساسات را تصدیق کنید و بدانید که هم والدین شاغل و هم والدینی که چندین ساعت در روز از فرزندشان خوشحال یا غمگین هستند تجربه می کنند.

به گفته کارشناسان Mom.com، قرار گرفتن در چنین شرایطی اشکالی ندارد. بعضی روزها ممکن است با هیجان از خواب بیدار شوید که کودکتان بالاخره دست شما را رها می کند و بدون شما اوج می گیرد. اما بیشتر روزها، احتمالاً پر از اضطراب و حتی کمی ترس هستید. ممکن است احساس ناراحتی کنید زیرا او تمام روز تحت مراقبت شخص دیگری است. مراقب باش که دوستی پیدا نکند. او می ترسد که مهدکودک و آموزش آن فشار زیادی به ذهنش وارد کند.

به زمان استراحت، زمان بازی و حتی غذا خوردن او فکر می کنید و احساس اضطراب می کنید. شاید شما حتی نمی خواهید این عزیزم به این زودی بزرگ شود. وقتی فرزند شما به یک گروه بزرگتر ملحق می شود، احتمالاً بیمارتر می شود و سایر اعضای خانواده نیز ممکن است آلوده شوند و این ناراحت کننده است.

توصیه مهم برای والدین چگونه فرزندمان را با خیال راحت به مهد کودک بفرستیم؟

با گذشت زمان، فکر کردن به این چیزها به نوعی شکنجه تبدیل می شود و سوالات مکرر کودک نیز او را نگران می کند: “چه یاد گرفتی؟” با کی بازی کردی؟ تمام روز چه کار می کردی؟» در این شرایط روحیه کودک بد خواهد شد و البته نمی توان او را سرزنش کرد.

پس از تحقیق و انتخاب مهدکودک، بهتر است به مهدکودک، مربی و حتی خود کودک اعتماد کنید. رها کردن بخشی از تربیت کودکی شاد، سالم و در حال رشد است. شما می توانید به معلمان برای انجام وظایف خود اعتماد کنید. می توانید اعتماد کنید که فرزند فوق العاده ای تربیت کرده اید و او انتخاب های درستی خواهد کرد.

می توانید به مدرسه برای محافظت از فرزندتان و رفاه او اعتماد کنید. تمام آن امیدهای زیبایی که برای فرزندتان دارید، مانند یادگیری خواندن و پیدا کردن دوستان جدید، تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که به او اجازه دهید. سعی کنید روی همه چیزهای هیجان انگیزی تمرکز کنید که فرزندتان، کودکی که شما بزرگ می کنید، یاد می گیرد که خودش انجام دهد.

مرکز بهداشت دانشگاه هاروارد توصیه می کند که قبل از راه اندازی مهد کودک، خاک های خود را آماده کنید. برای فرزندتان وقت بگذارید و با مطالعه کتاب، نشان دادن مهدکودک و کلاسی که در آن شرکت خواهد کرد و خاطرات خود را به او بگویید، او را با شرایط جدید آشنا کنید و در عین حال خود را برای این مرحله جدید آماده کنید. احتمالاً در اولین روز مدرسه اشک از گونه های شما سرازیر می شود، اما مطمئن شوید که عزیزتان این صحنه را نبیند.

با اطمینان از او خداحافظی کنید و تاکید کنید که با هم به دنبال او در خانه خواهید رفت. حتی می توانید در صورت امکان در مهد کودک داوطلب شوید. مطمئن باشید که فرزندتان می تواند بر موانع غلبه کند زیرا شما به او نحوه پریدن را آموزش داده اید.

همه چیز برای بهتر شدن تغییر خواهد کرد، اما به شرطی که اجازه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید