کمیسیون ویژه، کمیسیون مخلص/ کمیسیونی که قاسم امام زمان (عج) را می سازد.


خبرگزاری فارس رشت; فاطمه احمدیدر شب عاشورا، پس از آن که حسین بن علی علیه السلام به یاران خود خبر داد که همه آنان در روز به شهادت می رسند، قاسم بن حسن علیه السلام که در هنگام شهادت 13 یا 16 سال داشت; از عمویش پرسید آیا من جزو شهدا هستم؟ امام علیه السلام فرمود: پسرم، مرگ در نظر تو چگونه است؟ حضرت قاسم فرمود عمو جان، مرگ به کام من از عسل شیرین تر است!

با اینکه خودم بچه ام / چقدر از زندگی دست کشیده ام

ساخته شده در روز تولد مادرم / باز با شهد شهادتم

از آن روزی که قاسم بن الحسن در میدان به شهادت رسید تا سر و جانش در امام غایب شود و خون خود را در راه حسین (ع) نثار کند تا امروز که هر سال در غم اشک می ریزیم. بلایی که بر سرمان آمد و بسم الله التماس دعا و عزاداری کردیم تا اندوه بزرگی که از این مصیبت در سینه ماست، اندکی آرام شود، اما این همان چیزی است که حسین از ما انتظار دارد. انجام این کار؛ ?

آیا نباید قاسم های دیگر را برای این راه تربیت کند تا امام بار دیگر به فرزندان خود افتخار کند؟ فرزندان این دیار همیشه عاشق اهل بیت (علیهم السلام) بوده اند، اما آیا همیشه در مجالس و مجالس با استقبال خوبی مواجه می شوند؟ و آیا تمام محتویات این اجساد در دست نوجوانانی است که می خواهند در راه حسین غرق شوند مانند قاسم و سرباز امام زمانش باشند؟

زمان آن بود که کمتر شاهد این اقدامات فرهنگی بودیم، شاهد کار فرهنگی مذهبی برای کودکان و نوجوانان نبودیم تا اینکه در روزهایی که برخی از خواننده ها شروع به خواندن سرودها و سرودهای مذهبی با محتوای خاص برای کودکان و نوجوانان کردند. سلام فرمانده به دلیل نیت پاک سازندگان آن و اخلاص و صفا و پاکی فرزندانی که امام خود را بدون ریا می خوانند، چنان تأثیرگذار و فراگیر شد و به فراسوی مرزها راه یافت که امروز زمزمه همه مسلمانان جهان به گوش می رسد. سلام یا مهدی بود

اما اخیراً در رشت خودمان، روحانی جوانی به همراه برادرش و با کمک سایر دوستان امسال یادی از این گل های آفرینش کردند و در این روز هیئتی با محوریت جوانان در منطقه مسکونی قدس رشت راه اندازی کردند. برای مراسم ویژه و گزارش ویژه ماه محرم دعوت نامه این هیئت را دیدم و از مداح هیئت پرسیدم که حاج آقای حسن خواه روحانی این هیئت را ارائه کردند.

آقای احمدی گفت فقط به خاطر اینکه قصد مداحی برای نوجوانان را دارد از این فرصت استفاده کرد و رزق محرم امسال خود را از استاد سنتوکون گرفت. وی با بیان اینکه درب این مکان فرهنگی سال هاست که به جز نماز که جمعیت کمی از سالمندان است قفل است اما امسال به همت حاج آقای حسن خواه برنامه های فرهنگی خوبی برای کودکان و نوجوانان برگزار شد. راه اندازی شد و هیئت جوانان برای عزاداری سالار شهیدان راه اندازی شد. درب مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) باز شد و حدود 30-40 نوجوان مسجد را مسدود کردند.

شیرین تر از عسل

نوجوانان پیرو قاسم بن الحسن می گویند: ای مولای حسین، چگونه در نوجوانی تو را برادرزاده ات دوست داشته باشم که شهادت و مرگ تو را در راه آرمان الهی، مرگی شیرین تر از عسل می نامم. و با جانم در راه عظمت بمیرم؟” شما؟”

آقای مرد، یک نوجوان 13 ساله شما را از کجا شناخت که از مردن در این راه نمی ترسید و خود را در مسیر استاد شدن قرار می دهد تا به دنیا ثابت کند که عاشق شدن شجاعت می خواهد و عاشق ماندن است. هزینه دارد

حاج آقای حسن خواه با بیان اینکه امسال حال و هوای مسجد رنگی دیگر به خود گرفت و شور و نشاطی ناب به واسطه حضور نوجوانان، طهارت عزاداری امام حسین (ع) را دو چندان کرد و در کنار عزاداری در ایام محرم، ورزش و در این مسجد انجام شد. کلاس های علمی نیز برگزار می شود.مسجد و حسینیه نوجوانان محل از ابتدای تابستان ایجاد شده است که رضایت والدین و خود بچه های محل را جلب کرده است.

راستش را بخواهید شاید در ابتدا نه من و نه بسیاری از امثال من اهمیت این عمل را درک نکنیم، آیا به این دلیل نیست که پدر و مادرمان محبت اهل بیت(ع) را در ما نهادینه کرده اند؟ مگر امام نگفتند امیدشان به دبستان است؟

اما وقتی صحبت از کار فرهنگی و اجتماعی می شود، کمتر به بچه ها و نسل جدید که تماماً در معرض هجمه جنگ نرم و سایبری هستند، می پردازیم و تمام غذای ذهنی و نظرات آنها توسط رسانه های غربی دستکاری شده است. اما متأسفانه دست خودمان و آنها را رها کردیم.

غافل از اینکه اگر این بچه ها را با محبت اهل بیت پیامبر (ص) آشنا کنیم، بهتر از ما عبادت کننده اباعبدالله و به امید خدا پرچمدارانی خواهند شد، مثل زمانی که با بچه ها صحبت کردم. از مسجد و حسینیه حضرت ابا فضل شهر قدس رشت گفتند که عاشق امام حسین (ع) هستند و دلشان می خواهد در ایام محرم به هر نحوی که شده در مسجد حاضر شوند و دسته عزاداری تشکیل دهند. برای حسین علیه السلام با یارانش و بهترین دوستان خود را در این گروه یافتند.

کار کردن با کودکان و نوجوانان، صحبت کردن با آنها، هم سن و سال شدن آنها و گوش دادن به دغدغه های آنها و ارائه راه حل به آنها بسیار دشوار است، باید تمام وقت خود را صرف شناخت دنیای جدید و مبتکرانه آنها کنید تا امن آنها شوید. رفیق.و به بازیگوشی آنها گوش کن و وقتی محرم شدی، معلم و مربی شوی که حالا همه چیزشان را برای جلب رضایت تو میگذارند، اما هر چقدر هم که سخت باشد، شیرین تر است و بیشتر. نتیجه دلچسبی است زیرا در نهایت رضای خداست و شما تشکیل لشگری از سربازان پاک و مخلص جبهه حق را خواهید دید.

ما همه اسیر زندان دنیا هستیم

امید ما به رویاهای بلندمدتی گره خورده است که نمی دانیم روز برآورده شدنشان را خواهیم دید یا نه شب و روز در رویای فرا رسیدن فردای پر از روشنی در جهان، چشمانمان به روی آنچه که داریم بسته است. باید دید . رویاهای روزانه ما را از تلاش برای رسیدن به بارگاه امن خدا باز می دارد و همانطور که در امیدهای دورمان غوطه ور هستیم که در مسیری پر پیچ و خم سرگردانیم. و پایان این سرگردانی چیزی جز مرگ تدریجی حقایق دست یافتنی نیست.

خدایا حسین (علیه السلام) در این ماه به ما نشان می دهی که عاشق اباعبدالله بودن سخت است، اما تو دست یافتنی، به ما نشان بده که چگونه راه را پیدا کنیم، چگونه تحت تأثیر زیبایی فریبنده این دنیا قرار نگیریم. که برای ما آفریدی و ما را به خانه عشق تسلیم کردی همان خانه ای که حسین (ع) با تمام داشته هایش در راه شهادت گام نهاد زیرا می دانست حتی اگر بی گناه باشد همه چیز را برای اثبات می دهد. عشق او.

وی یادآور شد که باید از این دنیا برویم، یادآور شد: نباید ضعیف بمانیم و برای همیشه دل به دنیا بسپاریم تا در خوبی و بدی دنیا غرق شویم و بقیه را فراموش کنیم. ما که حتی اگر برائت داشته باشی همه چیز را رها کنی و بگذری و چه خوب بود که در عاشورای حسین (ع) به شهادت رسیدی.

سیلی سخت قاسم

و قاسم بن حسن علیه السلام بهترین آنان بود که از جوانی گذشت و به دام گناه آلوده نشد. اگر ممکن بود خدای حسین (ع) اینگونه از دنیا برود، راه ما تا حسین (ع) چقدر دور است و با برادرزاده پاکش که از عالم جوانی و جوانی گذشت، بهانه ما هر خوب و بدی که می کنیم جوانی است قاسم سیلی محکمی به ما می زند! جوان، تو باید در جوانی حسین زندگی کنی تا این خاندان بخرند، ادعای عشق به حسین (علیه السلام) را با عملت نشان دهی نه با گفتارت، حسین وار بمان تا حسین وار بمیری.

انتهای پیام/84007




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید