زلنسکی خطاب به جانسون: ما از استعفای شما ناراحتیم



زلنسکی از استعفای جانسون ابراز ناراحتی کرد و گفت که تمام جامعه اوکراین با او همدردی می کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اوکراین نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز از حمایت ویژه بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی بریتانیا از اوکراین تشکر کرد و گفت: ما دوستی و روابط نزدیکی با یکدیگر داشتیم و از استعفای وی متاسفم. ناراحت.

زلنسکی و جانسون در ماه‌های اخیر روابط نزدیک‌تری داشته‌اند و جانسون اولین مقام ارشد غربی بود که از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به کی‌یف سفر کرد و با زلنسکی دیدار کرد.

رئیس جمهور اوکراین به جانسون گفت: همه ما این خبر را با اندوه شنیده ایم. نه تنها من، بلکه همه مردم اوکراین با شما همدردی می کنند.

زلنسکی افزود: تمام کابینه من و مردم اوکراین از کمک شما قدردانی می کنند. شکی نیست که حمایت بریتانیا قابل قدردانی است، اما رهبری و کاریزمای شما خاص بود.

نخست وزیر مستعفی بریتانیا و زلنسکی تماس های تلفنی منظمی داشتند، اما منتقدان جانسون گلایه داشتند که وی به طور مرتب با زلنسکی صحبت می کرد و در تماس بود که محتوای آن پس از یک رسوایی سیاسی در دولت توسط دفتر نخست وزیر به بیرون درز کرد.

میخائیلو پودولیاک، معاون زلنسکی نیز از جانسون به خاطر “تغییر فوری سیاست جهانی به منظور مسئولیت پذیرتر کردن آنها و عدم تلقی حمله روسیه به اوکراین به عنوان یک درگیری کوچک” تشکر کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید