هواپیمای خورشیدی ایرباس رکورد شکست



هواپیمای خورشیدی «ایرباس» به نام «زیفیر اس» تنها با استفاده از انرژی خورشیدی توانست بیش از 17 روز بدون توقف در استراتوسفر پرواز کند و همه رکورد شکنی خود را برای شکستن رکورد 26 روزه بی وقفه منتشر کردند. – توقف پروازی که توسط خودش ثبت شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از AI، ایرباس با استفاده از پهپاد Zephyr S که تنها از انرژی خورشیدی برای پرواز استفاده می کند، آزمایش هایی را با پرواز در ارتفاع بسیار بالا انجام می دهد.

این به اصطلاح «ماهواره جعلی» به گونه ای طراحی شده است که بتواند ماه ها در استراتوسفر بماند و بدون توقف به پرواز خود ادامه دهد.

اکنون این هواپیما توانسته بیش از 17 روز بدون وقفه پرواز کند.

Zephyr S که به عنوان یک پهپاد و شبه ماهواره نیز توصیف شده است، در ماه ژوئن از میدان آزمایشی یوما ارتش ایالات متحده در آریزونا به پرواز درآمد. این هواپیما طوری طراحی شده است که برای مدت طولانی در هوا بماند و به آن اجازه می دهد تا به عنوان یک حسگر برای ارتش عمل کند.

این هواپیما پس از برخاستن از فرودگاه Yuma Field در 15 ژوئن، با استفاده از نرم افزار ردیابی پرواز به صورت آنلاین ردیابی شد.

ایرباس مدتی است که پروازهای آزمایشی “زیفیر اس” را بر فراز منطقه انجام می دهد، اما بر اساس داده های ردیابی پرواز، این پهپاد همچنین پرواز خود را در جنوب شرقی نزدیک مرز آریزونا و جنوب غربی به سمت خلیج مکزیک آغاز کرده است.

این هواپیما قبل از پرواز بر فراز دریای کارائیب در 27 ژوئن بر فراز خلیج مکزیک پرواز کرد و سپس به حریم هوایی کشور آمریکای مرکزی بلیز پرواز کرد و هفته گذشته به ایالات متحده بازگشت.

هنگامی که Zephyr S برای اولین بار در سال 2018 پرواز کرد، تقریباً 26 روز را در آسمان گذراند. اینکه آیا او می تواند در آخرین پرواز از آن رکورد جهانی عبور کند یا نه، هنوز تایید نشده است، اما بعید نیست.

کارکنان این شرکت می گویند که آخرین آزمایش های پروازی این هواپیما با هدف آزمایش ظرفیت ذخیره انرژی پهپاد، عمر باتری، کارایی یک پنل خورشیدی و حفظ قابلیت ها و قابلیت های ایستگاه پرواز انجام می شود.

سال گذشته، ایرباس در بیانیه‌ای نوشت: «زیفیر اس با توانایی خود برای ماندن چندین ماهه در استراتوسفر، قابلیت‌های جدیدی را برای مشتریان تجاری و نظامی به ارمغان می‌آورد، از جمله نظارت بر گسترش آتش‌سوزی‌ها یا نشت نفت، نظارت مستمر. و ردیابی.” این چشم انداز زیست محیطی در حال تغییر جهان را به ارمغان می آورد و می تواند اتصالات را در بی ارتباط ترین نقاط جهان فراهم کند.

گفتنی است، «زپیر اس» دارای طول بال های 25 متری و جثه کوچکی است تا در پرواز در ارتفاعات بیشترین کارایی را داشته باشد. همچنین وزن بسیار کمی در حدود 75 کیلوگرم دارد، یعنی به اندازه کافی سبک است که توسط چند نفر با دست پرتاب شود.

همچنین این هواپیما می تواند به ارتفاع 76100 فوتی (23200 متری) برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید