اپل می خواهد با مهاجرت به USB-C در آیفون ها درآمد کسب کند


اتحادیه اروپا قوانینی را وضع کرده است که دستگاه های مختلف را مجبور می کند از پورت USB-C به عنوان مکانیزم استاندارد برای کاهش ضایعات الکترونیکی استفاده کنند. این قانون از سال 2024 برای تمامی شارژرهای هوشمند و لوازم جانبی مربوطه اعمال خواهد شد.

در حالی که اکثر دستگاه‌های اندرویدی در حال حاضر با استاندارد USB-C سازگار هستند، اپل همچنان در برابر این تغییر مقاومت می‌کند و از پورت لایتنینگ اختصاصی آیفون‌ها استفاده می‌کند.

می توان گفت اپل در زمینه های مختلف از USB-C استقبال کرده و در واقع پورت مذکور را در آیپدها و مک بوک های خود قرار داده است. البته وقتی صحبت از آیفون و ایرپادها می شود، این شرکت همچنان به پورت لایتنینگ خود پایبند است.

با این حال احتمالا سری آیفون 14 آخرین نسل از این گوشی مجهز به پورت لایتنینگ خواهد بود. سپس اپل باید به USB-C تغییر وضعیت دهد و پورت قدیمی را از گوشی های هوشمند خود حذف کند.

مطابق با مینگ چی کوتحلیلگر TF International Securities، اپل برای مهاجرت به USB-C عجله نخواهد کرد. وقتی صحبت از AirPods می شود، شرکت پیش بینی می کند که این شرکت در سال 2023 قاب های شارژ USB-C را برای تمامی مدل های این محصول عرضه کند. بنابراین افرادی که می خواهند از کیس های مجهز به USB-C استفاده کنند باید حداقل 60 دلار برای خرید کیف های جایگزین بپردازند.

طبق اعلامیه شرکتاپل همین کار را با AirPods Pro 2 امتحان خواهد کرد و اگرچه این محصول ابتدا با یک قاب سازگار با لایتنینگ در نیمه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد، قاب USB-C این تبلت احتمالاً با قیمت 100 دلار عرضه خواهد شد. .

پایان خط برای لایتنینگ آیفون و مهمتر از آن برای دارندگان این گوشی ها چه معنایی دارد؟

اگر اپل آیفون را به USB-C مجهز کند، چیزی که شایعات در نهایت انجام خواهد شد، ممکن است وارد فاز جدیدی از استفاده از دانگل شویم و همه می دانیم که این شرکت چقدر دانگل ها را دوست دارد.

مقاله مرتبط:

شاید تنها جایی که غول فناوری کوپرتینویی بی سیم رفته است CarPlay باشد. البته، همه مایل به تعویض خودروی خود فقط برای تهیه یک آیفون جدید نیستند و یک آداپتور بی سیم این مشکل را حل می کند.

مهاجرت اپل به USB-C به این معنی است که بسیاری از لوازم جانبی در چند سال آینده منسوخ می شوند، اگرچه با توجه به طول عمر آیفون ها، انتقال کامل به USB-C سال ها طول خواهد کشید، بنابراین امیدواریم که این لوازم جانبی هنوز برای چند سال دیگر مفید باشند. . . اگر حق با شرکت خب، این شرکت تا آخرین لحظه مهاجرت به USB-C را متوقف خواهد کرد و در نهایت از این حرکت به عنوان راهی برای فروش بیشتر لوازم جانبی استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید