خانه های «خلاق» در سه استان کشور راه اندازی می شود



ایسنا/لرستان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: خانه های «خلاق» در سه استان کشور راه اندازی می شود.

علیصدر در جمع خبرنگاران گفت: 7 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی در چهار گروه مدیریت و خدمات، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی در مراکز علمی کاربردی لرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی و خدمات گردشگری برنامه ریزی هایی در دست است و در نظر داریم این حوزه ها را در لرستان توسعه دهیم که البته با چشم انداز فعلی و آینده پژوهشی از جمله حوزه هایی مانند «IT» در دستور کار قرار گرفته است. و فناوری اطلاعات .

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: مجوز 125 رشته به مراکز مختلف استان که مهارت های اجرایی لازم را داشتند و مدرسین برای انجام آموزش های مهارتی و ادامه تحصیل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی اعطا شد. درجه. از اکتبر

صدر تصریح کرد: سه درصد فارغ التحصیلان و دانشجویان کشور متعلق به لرستان هستند و در حال حاضر 220 هزار دانشجو در مقاطع مختلف مراکز دانشگاهی علمی کاربردی کشور و در 571 مرکز مشغول به تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: به طور متوسط ​​75 تا 80 درصد دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی در چهار حوزه اداری و خدماتی، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی به اشتغال و بازار کار می رسند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر راه اندازی خانه های خلاق در کشور، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی توافق بسیار خوبی با معاونت علمی ریاست جمهوری داشت. و فناوری توسط رئیس جمهور و موافقت شد که از 10 موافقتنامه اولیه، 3 مورد به مرحله اجرا رسیده و هفت موافقتنامه دیگر نیز در مرحله اجراست.

صدر با بیان اینکه خانه های «خلاق» در استان های خوزستان، کردستان و خراسان شمالی راه اندازی می شود، گفت: بر اساس این توافق اولیه، کارهای سیدنی آنها با همکاری دانشگاه جامع انجام می شود.

وی هدف از ایجاد خانه های خلاق را پرورش ایده های خلاقانه دانست و بیان کرد: با حضور مربیان، محصولات دانش بنیان در این محیط ها ایجاد می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی ایران ادامه داد: فرهنگ یادگیری را نهادینه کنیم و دولت را از مسئولیت مهارت آفرینی و به کارگیری مهارت رها کنیم و نقش حمایتی داشته باشیم.

صدر گفت: می خواهیم مشاغل مورد نیاز جامعه را شناسایی کرده و آموزش های لازم را برای کسب مهارت در این مشاغل ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه قطعاً آموزش های مهارتی باعث ایجاد اشتغال پایدار می شود، یادآور شد: صنایعی داریم که نیاز به نیروی ماهر دارند و دانشگاه جام به تربیت تکنسین و متخصص می پردازد و مهم این است که این صنایع از افراد متخصص استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید