10 فناوری همه جا حاضر در سال 2022 برای مشاغل کوچک


کارآفرینان یا صاحبان مشاغل کوچک ممکن است در خط مقدم توسعه فناوری نباشند، اما فناوری نقش مهمی در رشد کسب و کار آنها دارد. صاحبان مشاغل، مدیران فناوری اطلاعات و مدیران باید فناوری های رایج مرتبط با همه حوزه های کسب و کار کوچک را بدانند. در مرحله بعد، 10 فناوری مرتبط با مشاغل کوچک را در سال 2022 بررسی می کنیم.

1. هوش مصنوعی (AI)

برای سال‌ها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موضوعات بحث‌برانگیز در فناوری بوده‌اند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی با حل برخی از مشکلات خدمات رسانی به بیمه گران و ایجاد تجربه کاربری بهتر، صنعت بیمه را متحول کرده است.

آبانتتر

همانطور که راه حل های بیشتری برای ادغام فناوری های هوشمند ارائه می شود، صاحبان مشاغل کوچک نیز تشویق می شوند از آنها استفاده کنند. سناریوهای متنوعی برای پیاده سازی این راه حل ها مورد نیاز است، از دستیارهای صوتی گرفته تا تجربیات شخصی مشتری. در حال حاضر استفاده از هوش مصنوعی در تجارت شامل استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در امنیت سایبری، سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و تحقیقات بازار است.

مردیت اشمیت، معاون اجرایی و مدیر کل برنامه Small Business Essentials در شرکت محاسبات ابری Salesforce، می‌گوید: «شاید به نظر برسد که فقط شرکت‌های بزرگ از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما کسب‌وکارهای کوچک به زودی به طور گسترده‌تری از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. هوش مصنوعی به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا با به حداکثر رساندن زمان و خودکار کردن کارهای دستی، تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌تری برای مشتریان ارائه دهند. اگر همانطور که تحقیقات ما نشان می‌دهد، تقریباً یک چهارم از روز خود را صرف انجام کارهای دستی مانند ورود داده‌ها، هوش مصنوعی و اتوماسیون می‌کنید می‌تواند دارایی ارزشمندی باشد. “

یادگیری ماشین و اتوماسیون اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند. در حالی که یادگیری ماشین زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی است و اتوماسیون فقط برای کارهای تکراری استفاده می شود.

2. اینترنت 5G

عرضه 5G مزایای تجاری زیادی دارد. استفاده از فناوری 5G در سال 2019 آغاز شد، اما اپیدمی کرونا انتشار عمومی آن را تا حد زیادی به تاخیر انداخت. مهمترین مزیت شبکه نسل پنجم تلفن همراه، انتقال اطلاعات بسیار سریعتر نسبت به شبکه نسل چهارم است. به گفته هواوی، استفاده از 5G به طور قابل توجهی تاخیر را کاهش می دهد یا به طور کامل آن را در حین انتقال داده از بین می برد.

حذف این تاخیر گام بسیار مهمی برای توسعه اینترنت اشیا است، زیرا شبکه 5G نسبت به 4G یا Wi-Fi توانایی پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه هوشمند متصل را دارد. با افزایش سرعت اینترنت اشیا، فرصت های شغلی بیشتری برای متخصصان فناوری اطلاعات در حوزه اینترنت اشیا ایجاد می شود.

شبکه سلولی یک شبکه مخابراتی بی سیم است که منطقه تحت پوشش آن به بخش هایی به نام سلول تقسیم می شود. هر سلول یک فرستنده و یک گیرنده دارد. شبکه سلولی به تعداد زیادی از سیستم های بی سیم قابل حمل اجازه می دهد تا با استفاده از ایستگاه های موجود در هر نقطه از شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

3. برنامه نظارت بر کارکنان

بعد از دو سال دورکاری اجباری و پر شدن رسانه ها از تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا، طبیعی است که همه کارمندان برای بازگشت به ادارات صف نکشند و دورکاری ادامه پیدا کند. کار ترکیبی (یعنی برخی از روزهای هفته سر کار آمدن و در روزهای دیگر کار از راه دور) نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

ریانون استیپلز، مدیر ارشد بازاریابی Hibob، می‌گوید: “بسیاری از تمرکز بر فناوری‌های منابع انسانی ناشی از تغییر به دورکاری است. تغییر به دورکاری، کسب‌وکارها را از نظر بهره‌وری، تعامل، فرهنگ، ارتباطات دوطرفه و آموزش کارکنان متحول کرده است. تأکید بر نیاز به فناوری مؤثر برای کمک به غلبه بر این چالش‌ها. بنابراین، سیستم‌های اطلاعاتی منابع انسانی متمرکز حیاتی شده‌اند.

بهترین نرم افزار نظارت را می توان برای نظارت دقیق بر کارکنان از راه دور و افزایش بهره وری آنها استفاده کرد. هنگام انتخاب نرم افزار نظارت بر کارمندان، به دنبال ویژگی هایی مانند پوشش تلفن همراه و توانایی تشخیص شیوه های کاری ناکارآمد باشید. اگر زحمات کارمندان دیده شود و از دستاوردهای آنها قدردانی شود، نرم افزار مانیتورینگ نیز در نظر آنها مفید خواهد بود.

کارمندان حواس پرت برای کارفرما هزینه و زمان صرف می کنند، بنابراین استفاده از نرم افزار نظارت بر کارمندان و گزینه های دیگری مانند تغییر ساختار روزهای کاری و افزایش انعطاف پذیری را در نظر بگیرید.

4. سوار شدن از راه دور

پذیرش یک سازمان از راه دور با کمک فناوری

کار مختلط نیاز به فضای اداری و زمان رفت و آمد کارمندان را کاهش می دهد و از این زمان برای انجام کارهای بیشتر استفاده می کند، بنابراین در بین بسیاری از مشاغل محبوبیت دارد. این کسب و کارها برای پذیرش سازمانی موفق کارکنان از راه دور به فناوری وابسته هستند.

پذیرش سازمانی (Onboarding) مکانیزمی است که در آن کارکنان جدید دانش، مهارت ها و رفتار لازم را برای تبدیل شدن به عضوی موثر در سازمان یاد می گیرند.

پذیرش سازمانی برای استخدام کارکنان جدید ضروری است زیرا آنها را با مسئولیت ها و فرهنگ شرکت آشنا می کند. بدون ارتباط چهره به چهره، چه به دلیل بیماری همه گیر و چه به دلیل موقعیت مکانی افراد، شرکت ها باید از نرم افزار برای پذیرش سازمانی استفاده کنند.

استیپلز با استناد به مطالعه‌ای که نشان می‌دهد تجربه بد ورود به سیستم باعث می‌شود تقریباً دو سوم کارمندان به دنبال شغل دیگری باشند، می‌گوید: «تکنولوژی برنامه‌ریزی و اجرای هر مرحله از ورود را آسان می‌کند و شرکت‌ها مطمئن می‌شوند که اعضای جدیدشان احساس خوش‌آمدگویی می‌کنند. تبدیل شد شرکت‌ها بیشتر روی فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که به افراد کمک می‌کند تا بفهمند نقش هر فرد در شرکت چیست و باید با چه کسانی خارج از تیم خود ارتباط برقرار کنند.»

5. خرید با کمک تکنولوژی

کسب‌وکارهای بزرگ سفارش‌دهی تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی را توسعه داده‌اند تا به مشتریان اجازه دهند بدون تماس فیزیکی خرید کنند، اما خرده‌فروشان بیشترین ضربه را از این همه‌گیری متحمل شده‌اند.

به گفته استیپلز، استفاده از فناوری پیشرفته برای ایمن نگه داشتن مردم منجر به گسترش فناوری هایی مانند پرداخت های موبایلی و پایانه های تلفن همراه شده است و دیگر محدود به خدماتی مانند شارژ در حاشیه نیست.

استیپلز و بسیاری از آنها می‌گویند: «پرداخت‌های موبایلی قبلاً راهی عالی برای نجات خریداران از ایستادن در صف‌های طولانی در فروشگاه‌های شلوغ بود، اما اکنون، در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، پرداخت‌های موبایلی به نیاز اساسی اکثر خرده‌فروشان تبدیل شده است». . آنها در حال تجدید نظر در روش های فروش خود هستند.

فناوری پرداخت موبایلی رشد کرده است و اکنون شامل کدهای QR، پایانه های موبایل و کیف پول های موبایل می شود.

6. انجمن نرم افزار

پیامدهای همه‌گیری کرونا را می‌توان در ادغام فزاینده رابط‌های نرم‌افزاری قبلاً مجزا مانند ادغام تیم‌های مایکروسافت با ویندوز 11 مشاهده کرد.

علاوه بر این، شاهد افزایش ادغام نرم افزارهای شخص ثالث هستیم. به عنوان مثال، یک شرکت می تواند از Slack برای اتصال تیم ها، Outlook برای ارسال اسناد مهم، Salesforce برای مدیریت مشتریان، Basecamp برای برنامه ریزی پروژه ها و Google Drive برای ذخیره اطلاعات شرکت استفاده کند. ایجاد سیلوهای داده یک مشکل اساسی برای مشاغل است که ادغام آن را کاهش و به حداقل می رساند.

روی مان یکی از بنیانگذاران سایت مندی می گوید: اتصال یک نرم افزار به نرم افزار دیگر برای کار با یکدیگر مشکل است، اما با وجود پلتفرم های یکپارچه (سکوهای ادغام) توسعه غیر منتظره ای، امکان اتصال حاصل می شود. هر نرم افزاری با هر نرم افزار دیگری به خوبی ارائه می دهد.”

مان چنین ارتباطاتی را متصور است که چندین پلتفرم را به هم پیوند می‌دهد و ارتباطات یکپارچه را امکان‌پذیر می‌سازد، به طوری که اگر اطلاعات مشتری در یک پلتفرم اصلاح شود، اطلاعات آنها به طور همزمان در همه پلتفرم‌ها تغییر می‌کند. این ادغام باعث صرفه جویی در وقت مشاغل می شود.

7. تمرکز بیشتر بر امنیت سایبری

لزوم تمرکز بر امنیت سایبری

استفاده از روش های جدید کار، راه های جدیدی برای تقلب ایجاد کرد. به عنوان مثال، افزایش ارتباطات مجازی و استفاده شخصی از دستگاه های رایانه ای در محل کار منجر به توسعه بدافزارها شده است.

البته این احساس خطر هنوز به کسب و کارها منتقل نشده است. طبق تحقیقات آنتی ویروس بولگارد، تقریباً 60 درصد از مشاغل کوچک معتقدند که بعید است قربانی یک حمله سایبری شوند. با این حال، کارشناسان امنیت سایبری از IT Governance گزارش دادند که حوادث امنیتی در سال 2021 11 درصد بیشتر از سال 2020 بوده است.

جیم لیپی، مدیر کل سابق رایانش ابری در شرکت نرم‌افزاری Kaseya، می‌گوید: «کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​باید مانند شرکت‌های بزرگ به امنیت خود توجه کنند و یک راه‌حل جامع پشتیبان‌گیری و بازیابی فاجعه برای محافظت از خود و حفظ بهتر داشته باشند. امنیت کسب و کار آنها برنامه های استاندارد جدیدی برای جلوگیری از حملات سایبری و مقابله با آنها دارد.

8. توجه ویژه به اتوماسیون

اتوماسیون برای مدت طولانی در محافل کسب و کار کوچک به عنوان یک کلمه کلیدی مطرح بوده است، اما به گفته Omri Traub، بنیانگذار شرکت تجارت الکترونیک Popcart، کارآفرینان امروزی برای اتوماسیون ارزش بیشتری قائل هستند زیرا راهی برای صرفه جویی در هزینه و حل مشکلات است.آنها اصول اولیه را می دانند.

تراب می‌گوید: «کمبود کارکنان در بخش‌های خاص باعث سرمایه‌گذاری در اتوماسیون می‌شود. “دو نمونه از اتوماسیون در مشاغل کوچک، اتوماسیون قیمت گذاری آنلاین برای متعادل کردن سودآوری و رشد درآمد و سیستم های مدیریت موجودی است.”

به گفته تراب، در آینده بسیاری از شرکت ها به دنبال استفاده از این راه حل های خودکار خواهند بود و با ارائه این راه حل ها، بسیاری از شرکت ها از ابر برای تسریع حرکت به سمت اتوماسیون استفاده خواهند کرد.

9. اینفلوئنسر مارکتینگ

استفاده از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی و بازاریابی شخص به فرد به روش های موفقی برای برقراری ارتباط با مشتریان و نمایش محصولات تبدیل شده است. دوران فروش رو به رشد با تبلیغات چاپی سنتی به پایان رسیده است. امروزه همه کسب و کارها باید یک برنامه بازاریابی پویا و استراتژیک داشته باشند که به معنای کار با اینفلوئنسرها است.

الکس شوارتز، مدیرعامل FundKite می گوید: «مصرف کنندگان خواهان تبلیغات معتبرتری هستند، اغلب به صورت توصیه از سوی فردی که به آن ها اعتماد دارند، افرادی مانند اینفلوئنسرها.

بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و جایگاهی در صنعت خود ایجاد کنید. کار با اینفلوئنسرهای واقعی به معنای درک نیازهای کسب و کار شما و تحقیق در مورد افرادی است که در صنعت شما تأثیرگذار هستند.

اینفلوئنسرها می توانند به سرعت محبوبیت خود را از دست بدهند زیرا گاهی اوقات مخاطب ممکن است بد خلق و بی ثبات باشد. بنابراین، به دنبال افرادی باشید که ساکت نیستند و تجربه کار با مشاغل کوچک و متوسط ​​را دارند.

10. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

کسب‌وکارهای کوچک همچنان در سال 2022 از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی استفاده خواهند کرد. اگرچه اینفلوئنسرها معمولاً تبلیغ‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی در نظر گرفته می‌شوند، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی حوزه‌هایی مانند بازاریابی پرداخت به ازای کلیک را نیز در بر می‌گیرد.

مت روزنبرگ، رئیس ارتباطات در شرکت اسکوترهای برقی هلبیز، گفت: “با افزایش تعداد کسب و کارهای کوچک، تبلیغات رسانه های اجتماعی رشد خواهند کرد زیرا روشی مقرون به صرفه و کارآمد برای دستیابی به یک مخاطب خاص است. “توانایی ایجاد منحصر به فرد و متمایز محتوایی که مشتریان را از طریق رسانه‌های اجتماعی درگیر می‌کند، در چشم‌انداز دیجیتالی در حال تحول امروز حیاتی است.”

این روش بسیار موثر است. به گفته روزنبرگ، سه چهارم مصرف کنندگان آمریکایی محصولی را خریداری کرده اند که در فید رسانه های اجتماعی یک برند دیده اند. بنابراین اگر در شبکه های اجتماعی فعال نیستید، بهتر است تجدید نظر کنید و برند خود را به نمایش بگذارید.

حرف پایانی

این مقاله برای صاحبان مشاغل کوچک است که می خواهند نگاهی جدی به آخرین فناوری های انتشار بیندازند. فناوری می تواند نقش مهمی در ایجاد تعادل، بازسازی و تقویت بنگاه های کوچک و متوسط ​​داشته باشد. اگر می خواهید با پیشرفت ها و پیشرفت های سریع دنیای امروز همراه باشید، بهتر است با این فناوری ها آشنا شوید و از آنها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.


در این مجموعه ارزشمند تمامی نیازهای شما برای شروع و رشد کسب و کار تهیه شد

این مجموعه حاصل تجربیات است اساتید هاروارد هر کدام از آنها یکی از کارآفرینان و مشاوران بزرگ دنیا هستند.


دیدگاهتان را بنویسید