علت مشکلات امروز کشور دوری از فرهنگ دوران دفاع مقدس است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر ، محمدباقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در یادمان سرداران شهید شهرستان لامرد. و مهر و موم گفت: خدا را شکر می کنم که در آغاز ماه ربیع اولین بعد از دو ماه عزاداری در ماه محرم و صفر و در هفته دفاع مقدس یک یادآوری فرهنگ جهادی و شهادت و سربلندی و افتخار ملت عزیز ایران در مردم خونگرم و صمیمی شهرستان های لامرد است و مهر و موم بودن

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل گفت: امام بزرگواری این بود که جز برای خدا حرفی نزد و جز در راه خدا قدمی برنداشت و با عمل و اخلاص خود در این برهه از زمان، احیای اسلام و عزت امت اسلام را تشدید کرد. . در زمانی که دین به عنوان افیون جامعه معرفی شد و دین و معنویت را به منصه ظهور رساند. .

وی ادامه داد: اگر بخواهیم عظمت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را درک کنیم باید به آنچه در آن دوران گذشت نگاه کنیم.

وی گفت: اگر یکی از این دو قدرت غرب و شرق در کنار هم بودند و در پنج قاره کره زمین ظلم و ستم این دو ابرقدرت بود هیچ پدیده نظامی، اقتصادی و سیاسی در جهان رخ نمی داد. حکومت کرد. بالاتر از همه جوامع بشری و در چنین شرایطی انقلاب اسلامی به رهبری امام متولد شد.

رئیس مجلس اعلام کرد: انقلاب اسلامی جنگ و دشمنی به تمام معنا دو ابرقدرت در برابر انقلاب بود، اما جوانان ما در مقابل آن ایستادند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس مورد هجوم غرب و اروپا قرار گرفتیم و هواپیماها و موشک های هوا-دری فرانسه به نفتکش های ما اصابت کرد و اقتصاد ما را در زمان جنگ فلج کرد و همچنین هواپیما و زمین، دریا و … تجهیزات هوایی که در آن زمان از اتحاد جماهیر شوروی حمایت می کردند.

وی گفت: از نیروی انسانی گرفته تا پول و ثروت کشورهای منطقه و خارج از منطقه در دست نظام. یک بعثی عراق می آمد و همه شرق و غرب دست به دست هم دادند و در برابر بیداری یک ملت ایستادند.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: دفاع مقدس به این معنا ارزشمند است که با تفکرات نبی که برخاسته از مکتب اهل بیت و منطبق با سنت های الهی بود، مردم با تکیه بر ایمان، فداکاری و با تکیه بر هویت اسلامی و انقلابی خود از میهن، آرمان ها و ارزش های خود دفاع کردند.

وی افزود: حضور مردم در دفاع مقدس یک حرکت عظیم فرهنگی و تولید فرهنگی به نام فرهنگ بسیجی را شکل داد که برخاسته از فرهنگ عاشورا بود و این عظمت دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: دیدار ما به این دلیل است که می خواهم بگویم راه نجات بشریت، اسلام و مسلمین و پیوند امام و امت، ریشه در دفاع مقدس برخاسته از فرهنگ عاشورا، جهاد و شهادت دارد. و بر اساس سنت های الهی و با تکیه بر مردان است

وی اذعان داشت: حضور مردم و جوانان شهرستان های لامرد و مهر در دوران دفاع مقدس نمادی از عظمت انقلاب اسلامی است که با وجود مشکلات اقتصادی به میدان نبرد رفتند.

وی ادامه داد: توسعه منطقه لامرد و مهر به برکت انقلاب اسلامی است و اولویتی که امام فرمودند این است که کسانی که تا آخر از این انقلاب حمایت می کنند، طعم فقر را چشیده اند و این انقلاب خواهد بود. تا زمانی که سیاست‌ها، تصمیم‌ها و اولویت‌ها با فقرا و مستضعفان باشد دوام داشته باشد.» صاحبان اصلی این چه کسانی هستند انقلابی هستندبودن

رئیس قوه مقننه کشورمان تاکید کرد: ویژگی های دوران دفاع مقدس، مدیریت و حکومت داری، الگوی اداره جهاد و… همه آن چیزی است که در دوران دفاع مقدس آموختیم.

وی گفت: مهمترین ویژگی دوران دفاع مقدس ب یک جایگزین منطق فرهنگ دفاع بودن امری مقدس و مشکل در اداره کشور است ممکن است می دانم که همه باید برای حل این مشکلات تلاش کنند.

وی گفت: آمریکای ظالم و رژیم شیرخواره صهیونیستی حوصله دیدن انقلاب اسلامی را ندارند و هر روز علیه نظام توطئه می کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی می گویند این فرهنگ باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم شده است، تاکید کرد: مشکلات ما در فضای اجتماعی و اقتصادی از زمانی شروع شد که از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفتیم و دشمن به دنبال باورها و ارزش ها بود. انقلاب که مانع حرکت آنها می شود.

وی ادامه داد: در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی چالش ها و مشکلاتی داریم که قابل قبول نیست و باید خدمات رسانی کنیم و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم انجام دهیم.

قالیباف تصریح کرد: اگر به مبانی دوران دفاع مقدس توجه می کردیم امروز وضعیت ما خیلی بهتر بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت موجب تقویت انقلاب اسلامی و در این نقطه از ایران اسلامی امکانات دفاعی شد. قسمتی از ما 10 کشور اول دنیا هستیم و با این نگاه می توانستیم در حوزه اقتصاد و فرهنگ هم حرکت کنیم.

قالیباف گفت: با فرهنگ جهاد و شهادت کار بی بند و باری است و تکیه بر سنت های الهی و اعتماد به مردم باید سرلوحه کار ما باشد.

وی افزود: هر سازمانی که بخواهد کاری انجام دهد باید به نفع مردم و مردم باشد.

قالیباف تصریح کرد: اگر می‌خواهیم الگو و حرکتی بر اساس اعتقادات انقلاب اسلامی ببینیم، به این نمونه هوافضا در شمال اتوبان کرج نگاه کنید که در دهه 60 نتوانستیم 60 خمپاره و… تولید کنیم.

وی در همین زمینه گفت: برد آتش ما در زمان جنگ محدود بود و 15 کیلومتر بیشتر نبود و امروز در میدان موشکی است. قسمتی از ما اولین کشورهای دنیا هستیم و در این زمینه به این قدرت دست یافته ایم که موشک های بالستیک ما که از جو خارج می شوند و به جو باز می گردند، می توانند همزمان اهداف دشمن را هدف قرار دهند.

وی یادآور شد: دشمن به دنبال زیر سوال بردن ناکارآمدی نظام است، بنابراین باید با رویی راست در مقابل دشمن بایستید.

قالیباف در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: امیدوارم فاز دوم آلومینیوم جنوب در برنامه هفتم شروع به کار کند و بزرگراه تا عسلویه تکمیل شود و ظرفیت کسب و کار افزایش یابد و تمام تلاش ماست. تسریع در امور و پروژه های منطقه است.

لازم به ذکر است: در این مراسم معنوی که با حضور یادگاران دوران دفاع مقدس، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، خانواده شهید اسکندری سیدالشهد مقاومت برگزار شد. استان فارس نیز مهمان این اجتماع شهدا بود.

در این مراسم قدری و عزیزی استاندار فارس، نماینده شیراز، موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در شورای اسلامی، حجت الاسلام حسین زاده، حجت الاسلام صفر، ائمه جمعه. لامرد و مهر و تنی برخی از مسئولین استانی و محلی نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید