کشت سلول های مغز انسان در مغز موش



یک تیم تحقیقاتی در ایالات متحده نشان داده است که بافت مغز انسان پیوند شده به مغز موش می تواند در مغز میزبان ادغام شود و به دانشمندان نوید توسعه روشی کاملاً جدید برای مطالعه اختلالات مغزی را می دهد.

به گزارش ایسنا، پروفسور سرجیو پاسکا و همکارانش در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا در مطالعه اخیر خود، خوشه هایی به اندازه کنجد از سلول های مغز انسان به نام ارگانوئیدها را که در یک لوله آزمایش رشد کرده بودند، گرفتند و در مغز بچه موش ها کاشتند.

در این مطالعه که در ژورنال نیچر منتشر شد، آنها گزارش دادند که نه تنها بافت مغز انسان زنده ماند، بلکه سلول‌ها در مغز موش ادغام شدند و با سلول‌های مغز موش ارتباط برقرار کردند. ارگانوئیدها نیز در مغز موش به اندازه نخود رشد کرده اند.

سلول های عصبی انسان در مغز موش 6 برابر بزرگتر از زمانی که در لوله آزمایش بودند رشد کردند.

سپس محققان مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را انجام دادند که نشان داد سلول‌های مغز انسان می‌توانند سیگنال‌های حسی را از موهای موش دریافت کنند (نوع خاصی از مو یا پرهای حسی در برخی از حیوانات، به‌ویژه پستانداران و پرندگان) و همچنین می‌توانند دستورالعمل‌ها را دریافت کنند. قسمت‌ها را برای دیگران ارسال کنید. از مغز موش

پروفسور پاسکا گفت که آنها می توانند ورودی حسی را دریافت کنند و همچنین در برخی از مدارهای عصبی موش دخیل هستند.

هدف این تیم تحقیقاتی توسعه مدل‌های in vivo برای مطالعه مغز انسان و بیماری‌های آن است.

مطالعه اساس سلولی یا شیمیایی پیچیده اختلالات مغزی مانند اوتیسم و ​​اسکیزوفرنی در انسان بسیار دشوار است. موش‌ها جانشین‌های ضعیفی برای مغز انسان هستند و تحقیقات در مورد پستانداران نیز از نظر اخلاقی مشکوک است.

اما محققان امیدوارند که رشد ارگانوئیدهای مغز انسان در یک گونه دیگر آنها را یک قدم به دیدن درون ذهن انسان نزدیکتر کند. به خصوص وقتی نوبت به آزمایش داروهای جدید برای بیماری های مغزی می شود.

یکی از گام های واضح بعدی کاشت ارگانوئیدهای مغز انسان در پستانداران است. مغز آنها به اندازه‌ای بزرگ است که بافت مغزی بیشتری نسبت به انسان داشته باشد و بافت مغزی آنها بسیار بیشتر از موش است که به سلول‌های مغز اجازه می‌دهد بالغ شوند.

اما به گفته پروفسور پاسکا، این یک خط قرمز است: پیوند پستانداران کاری نیست که ما انجام دهیم یا تشویق کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید