ادامه حمایت از ساخت سریال سلمان فارسی / کاری با ارزش جهانی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، روز پنجشنبه ۲۱ مهر رئیس رسانه ملی به شاهرود سفر کرد و در ساخت سریال فاخر سلمان فارسی شرکت کرد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما پس از بررسی محل کلیسای دمشق و مشاهده فیلمبرداری برخی پلان ها، به داوود میرباقری و بازیگران مختلف سریال خدا تبریک گفت.

اما برای تقویت حافظه تاریخی ایرانیان تلاش کنید

رئیس رسانه ملی سپس با اشاره به سومین حضور خود در پشت صحنه سریال سلمان فارسی، این اثر را اثری خاص خواند و تاکید کرد: کاری که داوود میرباقری انجام می دهد تنها ساخت یک درام تلویزیونی نیست، بلکه اثری برای تقویت حافظه تاریخی ایرانیان برای اینکه می دانند چه جایگاهی در میان یاران پیامبر و رهبر اسلام داشتند؟

جبلی با اشاره به ابعاد بین مذهبی داستان سلمان فارسی و حضور بازیگران بین المللی در این سریال، این اثر را دارای ارزش و موفقیت جهانی دانست و گفت: این اثر استاد میر باقری و همکارانش نمونه ای از جهاد تبایین است چرا که همه آثاری که به نام خود در تاریخ ثبت و ارائه نمایش افتخاری ایران است.

ادامه حمایت از ساخت سریال سلمان فارسی/ اثری با ارزش جهانی

رئیس سازمان صدا و سیما ابراز امیدواری کرد: این سازمان به عنوان خادم هنرمندان بتواند با حمایت های مستمر به تولید سریال طبق برنامه ریزی ها کمک کند.

مجموعه سلمان فارسی یک کارگاه آموزشی عالی برای اهالی هنر است

جبلی سریال سلمان فارسی را یک کارگاه آموزشی عالی برای هنرمندان دانست که مطمئناً نقش بسزایی در ارتقای کمی و کیفی هنرهای نمایشی کشور خواهد داشت.

رئیس رسانه ملی سریال سلمان فارسی را با ابعاد مختلف در زمینه های فرهنگ جهانی، تمدن ایرانی و ترویج هنر ملی ارائه کرد و از زحمات عوامل این سریال قدردانی کرد.

حدود 33 درصد از سریال انجام شد

داود میرباقری نویسنده و کارگردان سریال سلمان فارسی نیز با خیر مقدم و قدردانی از حضور جبلی گفت: این سریال اثری پیچیده است که شامل جغرافیای عظیم داستانی و تاریخی است و روایتگر هجرت است. از سلمان برای پیدا کردن. واقعیت

میر باقری با اعلام پایان 33 درصدی این سریال که شامل فصل میانی یعنی بیزانس می شود، گفت: در این فصل بازیگران مختلفی از یونان، ارمنستان، مراکش و تونس به همراه بازیگران ایرانی جلوی دوربین رفتند. ، که می تواند نقش بسزایی در سریال داشته باشد از دید جهانی برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت رسانه ملی به زودی ساخت قسمت های پایانی فصل بیزانس به پایان می رسد و فیلمبرداری فصل ایرانی و سپس حجاز انجام می شود.

ایجاد ظرفیت های جدید گردشگری برای شاهرود با ساخت سریال سلمان فارسی

در این دیدار که با جواد رمضان نژاد رئیس مرکز سیما فیلم و حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی و جمعی از همراهان از جمله شهردار و رئیس شورای شهر شاهرود برگزار شد. جبلی از قسمت های مختلف سایت کلیسای دمشق بازدید کرد و سپس قسمت هایی از سریال را که در این مکان فیلمبرداری شده بود به نمایش گذاشت.

ادامه حمایت از ساخت سریال سلمان فارسی/ اثری با ارزش جهانی

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه بازدید خود به سایت قسمت دریایی سریال سلمان فارسی شامل دریاچه، کشتی ها و غارها رفت و از ایجاد قابلیت های جدید گردشگری برای این شهرستان ابراز خرسندی کرد. شاهرود با ساخت سریال سلمان فارسی.

جبلی در آخرین مرحله از بازدید از پشت صحنه سریال سلمان فارسی، دیداری صمیمانه با عوامل سریال داشت و به مسئولان سیمافیلم دستور داد تا کار را تا حد امکان تسهیل کنند.

سریال سلمان فارسی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری توسط زلال فیلم و به سفارش مرکز سیما فیلم تولید می شود. این سریال به زندگی و زمانه سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر در سه فصل ساسانی، بیزانس و اوایل ایران اسلامی می پردازد.

تصویربرداری این سریال از آذرماه ۱۳۹۷ در کرمان آغاز شد و در شهرهای شاهرود، قشم، جلفا، غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه یافت و اکنون فیلمبرداری یک سوم میانی آن به پایان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید