گودرزوند چگینی: حقوق مدیران دولتی حدود یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش می یابد



نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی از لایحه افزایش حقوق کارکنان کشوری و لشکری ​​و بازنشستگان به این کمیته خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه جدید کمیته برنامه و بودجه، حقوق بازنشستگان مقرر می شود. بودن. باید حدود یک میلیون و 600 هزار تومان باشد و مسئولان دولتی حدود یک میلیون و 350 هزار تومان افزایش پیدا کنند.

مهرداد گودرزوند چگینی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه، اظهار کرد: پس از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و احیای حقوق کارکنان و مستمری بگیران. کشور و ارتش در جلسه علنی امروز این لایحه برای بررسی مجدد به کمیسیون ارسال می شود. کمیته برنامه در جلسه امروز خود جزئیات این لایحه را بررسی کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد به جای شهریورماه حقوق دولتمردان و مستمری بگیران لشکری ​​و کشوری از اول مهرماه افزایش یابد. بنابراین برای اجرای این لایحه 5 درصد به منابع برآوردی دولت اضافه شده که به پایه حقوق و دستمزد دولتمردان و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​اضافه می شود.

گودرزند چگینی افزود: بر این اساس حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری از 900 هزار تومان به یک میلیون و 400 هزار تومان به یک میلیون و 600 هزار تومان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین حدود یک میلیون و 300 هزار تومان تا یک میلیون و 350 هزار تومان به حقوق دولتمردان اضافه می شود که این مبلغ بدون احتساب حقوق اولاد و خانواده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق کودک و حقوق خانواده در این قانون گفت: حقوق خانواده و حقوق اولاد به ازای هر فرزند به ترتیب 100 و 50 درصد افزایش می یابد.

وی درباره حقوق جانبازان و سربازان از کار افتاده نیز گفت: بر اساس این مصوبه حقوق جانبازان و معلولان بدون شغل و درآمد به 5 میلیون و 600 هزار تومان و همچنین حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان خیریه افزایش می یابد. . . 30 درصد

گودرزوند در پایان گفت: گزارش کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی در صحن علنی به رئیس مجلس ارسال شد. مصوبه این کمیسیون در جلسه روز سه شنبه هفته جاری مجلس بررسی می شود. در صورت تصویب این لایحه در مجلس و تایید شورای نگهبان از اول مهرماه اجرایی می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید