سریالی برای مهاجران مسلمان آمریکایی



فصل سوم سریال دو هفته ای رامی که در شبکه هولو منتشر شد; سریالی با بازی، کارگردانی و نویسندگی رامی یوسف، هنرمند آمریکایی-مصری برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد دریافت جایزه امی.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، داستان سریال رامی درباره خانواده ای عرب زبان است که در نیوجرسی آمریکا زندگی می کنند و با مشکلات اکثر خانواده های مسلمان مهاجر در این کشور دست و پنجه نرم می کنند. تلاش این خانواده برای حفظ هویت مذهبی و فرهنگی و از سوی دیگر سازگاری با فرهنگ آمریکایی ماجراهای سریال را شکل می دهد.

فصل سوم این سریال به چالش های زندگی مهاجران در آمریکا، تلاش برای ایجاد روابط عاطفی در یک کشور خارجی و همچنین رابطه والدین مهاجر با فرزندان دو تابعیتی خود می پردازد. رامی در این فصل، مهاجری سردرگم است که در امیال دنیوی غرق شده و سعی می کند هویت دینی خود را بازیابد.

خالد ابوالناجا و باسم یوسف دو بازیگر مصری هستند که پس از چند سال دوری از دنیای سینما با فصل سوم «رامی» به عرصه بازیگری بازگشتند و در کنار رامی یوسف به ایفای نقش می پردازند.

رامی یوسف در این سریال بارها از آهنگ های قدیمی و نوستالژیک عربی استفاده کرد.

مهم ترین موضوعی که در فصل سوم به آن پرداخته و در دو فصل آخر سریال بر آن تاکید شده است، بحران هویتی است که رامی با آن مواجه است. او هویت عربی خود را در آمریکا جستجو می کند و احساس سردرگمی می کند. رامی در این میان به مهم ترین موضوع جهان عرب یعنی روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی می پردازد.

در قسمت دوم این فصل، رامی از نیوجرسی به اورشلیم سفر می کند و در آنجا با زندگی فلسطینی ها زیر سایه تاریک اشغال آشنا می شود. رامی می بیند که چگونه صهیونیست ها سخنرانان عرب را در ایست های بازرسی آنها متوقف می کنند و مانع حرکت آنها می شوند. او همچنین دیوار قطوری را می شناسد که فلسطینی ها و اسرائیلی ها را از هم جدا می کند.

در طول داستان می بینیم که چگونه شوخی کودکان فلسطینی با رامی و شکایت او از افسران اسرائیلی باعث می شود تا کودکان فلسطینی را به همکاری با یک گروه تروریستی برای کشتن یک شهروند آمریکایی متهم کنند.

الجزیره در بخشی از این گزارش این سوال را مطرح کرد که آیا رامی یوسف در سریال خود تصویر درستی از وضعیت فلسطین ارائه کرده است یا خیر؟ وی نوشت: به هر حال نباید فراموش کرد که رامی یوسف سریالش را عمدتاً برای مخاطب آمریکایی ساخته است، بنابراین باید گفت که جنبه کمدی کار برایش مهمتر از موضوع فلسطین بود که رایج است. برای زبان های عربی جهان اهمیت دارد. اما سپردن کارگردانی قسمت دوم سریال که به موضوع فلسطین می‌پردازد به یک کارگردان فلسطینی، به انعکاس دقیق‌تر زندگی فلسطینی‌ها کمک کرد.

در پایان این گزارش الجزیره آمده است: نگاه غرب به مسلمانان و عرب زبانان به عنوان افراط گرا و تروریست، سال ها بر زندگی مسلمانان مهاجر سایه افکنده است، اما اکنون به عنوان بازیگرانی مسلمان و عرب زبان می بینیم. راه خود را به هالیوود بیابد و با برنده شدن در معتبرترین جوایز فیلم جهانی گام های محکمی بر خلاف باور غرب درباره مسلمانان بردارد.این راهی بود که با رامی ملک بازیگر مصری-آمریکایی آغاز شد.او برنده جایزه امی و اسکار است. و گلدن گلوب و در فیلم «راپسودی بوهمی» نقش فردی مرکوری – خواننده معروف بریتانیایی – را بازی کرد.حالا رامی یوسف یک شرکت آمریکایی را متقاعد کرده است که سریالی درباره زندگی مهاجران عرب زبان در چند فصل بسازد و او خودش به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر و همچنین سایر هنرمندان عرب زبان در سریال آمریکایی حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید