نشریه آمریکایی: سفر رئیس جمهور چین به ریاض امسال انجام می شود


به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تلاش های عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان و چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان برای تقویت روابط خود و کاهش شدید روابط واشنگتن و ریاض. وال استریت ژورنال نوشت: «شی جین پینگ». رئیس جمهور چین تا پایان سال جاری از این پادشاهی دیدار خواهد کرد.

روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” نوشت که منابع آگاه روز دوشنبه به این روزنامه گفته اند که انتظار می رود در ماه جاری یا آینده سفر رسمی شی جین پینگ به این کشور سلطنتی داشته باشد.

به گزارش وب سایت «اویل پرایس»، چین که بزرگ ترین واردکننده نفت جهان به همراه عربستان سعودی است، در سال های اخیر روابط خود را از جمله در بخش انرژی عمیق تر کرده است.

ماه گذشته، عربستان سعودی و چین به طور مشترک بر اهمیت عرضه طولانی مدت پایدار نفت خام به بازار تاکید کردند. به گزارش خبرگزاری «سعودی پرس»، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی و «ژانگ جیانهوا» مدیر اداره ملی انرژی چین بر ادامه همکاری ها تاکید کردند. دو کشور برای حفظ ثبات در بازارهای جهانی نفت.

سفر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی با تلاطم های فراوان در بازار نفت و عرصه ژئوپلیتیک همراه با حمله روسیه به اوکراین این سیگنال را ارسال می کند که چین می خواهد نفوذ خود را در خاورمیانه افزایش دهد. منطقه اصلی نفوذ آمریکا محسوب می شود. این سفر رئیس جمهور چین به عربستان نیز نشان می دهد که عربستان روابط خود با چین را دارای اهمیت استراتژیک می داند.

در حالی که چین و عربستان سعودی قصد تقویت روابط خود را دارند، روابط بین ایالات متحده و عربستان سعودی به سطح بی سابقه ای سقوط کرده است، به ویژه پس از انتقاد شدید واشنگتن از ریاض به دلیل تصمیم کارتل نفت اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت.

پس از انتقاد شدید آمریکا از اوپک پلاس به دلیل تصمیم کاهش تولید نفت، چند تولیدکننده بزرگ نفت در جهان که عضو این کارتل نفتی هستند، از جمله عربستان سعودی، از تصمیم این گروه دفاع و تاکید کردند، دلیل این تصمیم، تحلیل تکنیکال و هدف هیچ سیاستی پشت آن نیست.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید