سیدنی پواتیه اولین بازیگر سیاهپوست هالیوود درگذشت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



سیدنی شعر، بازیگری که با وقار و ایفای شخصیت های اخلاقی در اکران سینماها ستاره اول شد. سیاه پوست هالیوود هم مثل اول مرد سیاه پوست او برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد و در سن 94 سالگی درگذشت.

کلینت واتسون، مشاور رسانه ای نخست وزیر باهاما خبر درگذشت این بازیگر باهاما آمریکایی عصر پنجشنبه تایید کرد.

زمانی که نقش های مهم برای بازیگران سیاه پوست بسیار نادر بودند شعر از پس زمینه بسیار ضعیف و همچنین لهجه غلیظ او باهاما از خود فاصله گرفت و به اوج بازیگری رسید.

او در سال 1963 برای فیلم “نیلوفرهای مزرعه” برنده جایزه اسکار شد. در آن فیلم، او به عنوان یک کارگر همیشه مسافر ظاهر می شود که به گروهی از راهبه ها کمک می کند تا مکانی برای عبادت برای خود بسازند.

بسیاری از شناخته شده ترین فیلم های او به تنش های نژادی آمریکا و تغییراتی که پس از جنبش حقوق مدنی آمریکا رخ داد، می پردازد. فقط در سال 1967 در فیلم “در تب شب” ظاهر شد. کاراگاه بازی در نقش فیلادلفیا، که با تبعیض در یک شهر کوچک در می سی سی پی و در “حدس بزن” مبارزه می کند. باتیس ی توسط شام داره میاد» در نقش دکتری به نظر می رسید او سعی می کرد نظر والدین دوست پسر سفیدپوست خود را جلب کند.

فیلم ها شعر آنها به سختی در جنوب ایالات متحده توزیع می شدند و طرح های آنها محدود به آنچه استودیوهای تحت کنترل سفیدپوستان اجازه می دادند، بود. به عنوان مثال، تابوهای نژادی باعث شد که او نقشه های زیادی را از دست بدهد، اما بعدها نقشه های او در دهه های 1950 و 1960 باعث شد تا مخاطبان متوجه شوند که سیاه پوستان می توانند بیش از یک کارمند، و در قالب یک پزشک باشند. معلم و به عنوان کارآگاه دیده شوند.

در عین حال به عنوان تنها قهرمان مرد سیاه پوست در دهه شصت هالیوود، او تحت فشار زیادی بود. او اغلب به عنوان نمادی شایسته از نژاد خود در نظر گرفته می شد و حتی برخی از سیاه پوستان او را به خاطر انتخاب تنها نقشه های خالص برای پیروی از سفیدپوستان مورد انتقاد قرار می دادند.

شعر در مصاحبه با اپرا وینفری او در سال 2000 گفت: این یک مسئولیت بزرگ بود. من آن را پذیرفتم و زندگی کردم تا نشان دهم که به این مسئولیت احترام می گذارم. مجبور بودم. برای بقیه پشت سر سرم مجبور شدم کارهایی انجام دهم دهم.

دیدگاهتان را بنویسید