16 بورسیه دکتری به یاد 16 قربانی هواپیمای اوکراینی در سال جاری اعطا می شود.



معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: به یاد 16 دانش آموخته دانشگاه شریف که در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی جان باختند، 16 بورسیه دکتری به دانشجویان دکتری اعطا می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فخارزاده در مراسم یادواره شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی که عصر امروز با حضور سران دانشگاه صنعتی شریف تهران، تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی، علم و صنعت امیرکبیر و خواجه نصیر برگزار شد. الدین طوسی در دانشگاه شریف گفت: دو سال گرم ما هنوز از درد از دست دادن این عزیزان التیام نیافته است و سوالات بی پاسخ زیادی داریم که مدام در ذهن ما می چرخد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف تصمیم دارد امسال 16 بورسیه دکتری را به یاد عزیزانی که در این رویداد از دست دادند و به یاد 16 فارغ التحصیل خود به دانشجویان دکتری ارائه کند.

دکتر فخارزاده در خصوص جزئیات این بورسیه افزود: این بورسیه با حمایت انجمن حامیان دانشگاه صنعتی شریف شامل 16 جایزه به مبلغ 240 میلیون ریال است که به مدت یک سال به 16 دانشجوی دکتری تعلق می گیرد و تمام تلاش ماست. قرار است در اوایل فروردین 1401 این بورسیه تحصیلی را به مدت 12 ماه به دانشجویان دکتری به یاد عزیزانی که از دست دادیم ارائه دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: این بورسیه به دانشجویانی ارائه می شود که از پایان نامه دکتری خود دفاع کرده و دارای شرایط آموزشی و آموزشی مناسب باشند. البته برای دریافت این بورسیه راهنمایی استاد راهنما نیز الزامی است.

وی تاکید کرد: این بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که از حمایت مالی ارگان یا موسسه دیگری برخوردار نیستند و تلاش می کنیم تا اواسط اسفندماه لیست نهایی این بورسیه را اعلام و از اول فروردین ماه سال آینده به دانشجویان ارائه کنیم. .

همچنین در این مراسم مجازی دکتر عادل فردوسی پور استاد دانشگاه صنعتی شریف در پیامی تصویری از دست دادن این نخبگان را تسلیت گفت و گفت: در حادثه تلخی که رخ داد 176 نفر را از دست دادیم. این ضایعه را به خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف و به ویژه خانواده های بازماندگانی که خرگوش خود را از دست دادند تسلیت می گویم.

وی افزود: این ضایعه بسیار بزرگ، فراموش نشدنی و جبران ناپذیر بود، ما در این پرواز ده ها کودک، نوجوان و نخبه را از دست دادیم، بدون اینکه بتوانیم به آرزوهایشان برسیم، انشاالله بتوانیم قدر سرمایه خود را بیشتر بدانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید